Partner serwisu
Drogi i autostrady

UMWŁ: Potrzebujemy społecznego wsparcia dla rządowych inwestycji w drogi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
UMWŁ: Potrzebujemy społecznego wsparcia dla rządowych inwestycji w drogi
fot. KF
Łódzki urząd marszałkowski przedstawił listę inwestycji drogowych, o których realizację chce zabiegać w ramach dziesięcioletniego programu budowy dróg krajowych. Na liście znalazło się pięć dużych projektów: A1, S12, S14, S74 i obwodnica Radomska. Zdaniem łódzkiego marszałka do zrealizowania tych planów konieczne jest silne wsparcie społeczeństwa i samorządów lokalnych.

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego przygotował swoją propozycję ważnych dla regionu łódzkiego inwestycji, którą przedstawił w ramach konsultacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Stanowisko zostanie niebawem przekazane Ministerstwu Infrastruktury i Rozwoju, ale samorządowe władze zachęcają mieszkańców do wyrażenia poparcia dla zgłaszanych postulatów poprzez samodzielne wysłanie udostępnionego na stronach internetowych UMWŁ formularza konsultacyjnego.

Łódzkie nie chce czekać kolejnej dekady

– Wsparcie mieszkańców i samorządów lokalnych dla wpisanych już do programu dróg i przypomnienie o tych inwestycjach, które chcielibyśmy, by były na liście, jest o tyle ważne, że wtedy będą one miały szansę na wykonanie w najbliższych latach – przekonywał na wczorajszej konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa. – Inaczej na ich realizację będziemy czekać przez co najmniej dziesięć lat – podkreślił.

Wśród postulowanych przez województwo inwestycji znalazło się pięć dużych projektów budowy autostrad, dróg ekspresowych i krajowych. – W naszym stanowisku podkreślamy ich znaczenie dla regionu i europejskiej sieci TEN-T oraz dla wzmacniania ośrodków miejskich w województwie łódzkim – mówił marszałek. – Wspominamy o autostradzie A1 i o wymienianym, ale nie jako priorytetowy odcinku pomiędzy Tuszynem a Częstochową. Przypominamy o tym odcinku, choć prawdopodobnie będzie on budowany przez koncesjonariusza – powiedział Witold Stępień.

Wpiszą na listę po uzyskaniu ZRID?

Władzom regionu zależy też na przesunięciu budowy drogi S14 z listy rezerwowej na podstawową. W ich ocenie jest to szczególnie ważne ze względu na toczący się już proces inwestycyjny. W marcu możliwe ma być wystąpienie o decyzję ZRID, a pod koniec 2015 lub na początku 2016 roku – ogłoszenie przetargu budowlanego. Samorząd liczy, że kiedy gotowe będą już dokumentacja projektowa i zezwolenie, uda się wpisać inwestycję na podstawową listę programu ze względu na wyższą ocenę możliwości realizacji, a w razie niepowodzenia – że droga powstanie z uwalnianych w procesie przetargowym innych elementów programu środków.

Wśród postulatów znalazł się też drugi etap budowy obwodnicy Radomska. – To bardzo ważna inwestycja, bo umożliwiłaby z jednej strony lepsze skomunikowanie miasta, z drugiej zaś wyprowadzenie z niego uciążliwego ruchu tranzytowego – ocenia marszałek. – Istotne jest też to, że połowa obwodnicy została już zrealizowana w ramach RPO w kończącym się okresie programu. Kontynuacja tych działań pozwoli na zwiększenie roli węzła radomszczańskiego – dodał.

Postulują wpisanie nowych odcinków dróg

W propozycji UMWŁ znalazły się też dwa fragmenty drogi S74: jeden obecny na rządowej liście (z Sulejowa w kierunku Kielc) i jeden dotychczas nieuwzględniony (od Sulejowa do skrzyżowania z autostradą A1 i drogą S8). – Chcemy, by pierwszy z nich stał się priorytetem, bo zapewni ważne skomunikowanie na południe. Drugi natomiast jest bardzo istotny dla rozwoju Tomaszowa Mazowieckiego i usprawniłby dojazd do autostrady – przekonywał Witold Stępień.

Ostatnim z dużych projektów, których powstanie wspiera region, jest droga S12 od Piotrkowa Trybunalskiego do Radomia. – Ta inwestycja była zapowiadana, ale nie znalazła się w programie. Bez społecznego głosu w konsultacjach może być oceniona nie jako bardzo istotna dla regionu i kraju, ale jako ta, która może jeszcze poczekać – ocenił marszałek.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Przebudowa Lazurowej na ostatniej prostej

Miasto

Przebudowa Lazurowej na ostatniej prostej

inf. pras. UM Warszawa 14 września 2023

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Drogi i autostrady

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Intermodal i logistyka

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Jakub Madrjas 14 września 2023

Zobacz również:

Kobylarnia z Mirbudem wygrali przetarg dla ZDW Bydgoszcz

Biznes i przemysł

Kobylarnia z Mirbudem wygrali przetarg dla ZDW Bydgoszcz

Elżbieta Pałys 14 września 2023

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Pozostałe z wątku:

Przebudowa Lazurowej na ostatniej prostej

Miasto

Przebudowa Lazurowej na ostatniej prostej

inf. pras. UM Warszawa 14 września 2023

Finał drążenia tuneli na Obejściu Węgierskiej Górki

Drogi i autostrady

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Intermodal i logistyka

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Jakub Madrjas 14 września 2023

Zobacz również:

Kobylarnia z Mirbudem wygrali przetarg dla ZDW Bydgoszcz

Biznes i przemysł

Kobylarnia z Mirbudem wygrali przetarg dla ZDW Bydgoszcz

Elżbieta Pałys 14 września 2023

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5