Partner serwisu
Drogi i autostrady

Umowa na pierwszy odcinek S14 podpisana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
05-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Umowa na pierwszy odcinek S14 podpisana
fot. GDDKiA
Dziś, 5 października, łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę na projekt i budowę pierwszego odcinka Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu trasy ekspresowej S14. Wykonawcą zostało konsorcjum firm, którego liderem jest Budimex, a wartość kontraktu to ponad 550 mln zł.

Podpisana umowa dotyczy odcinka I od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów. Jego długość to 16,343 km. Wartość zawartego kontraktu to 561,801 mln zł, a infrastrukturę wybuduje konsorcjum firm Budimex i Strabag. Wykonawca ma zrealizować zadanie w ciągu 32 miesięcy od dnia dzisiejszego, przy czym w okres prac budowlanych nie wliczają się miesiące zimowe.

Jest to pierwszy z dwóch odcinków realizacyjnych, na które została podzielona budowa Zachodniej Obwodnicy Łodzi. Drugi z nich to trasa od węzła Łódź Teofilów do drogi krajowej nr 91 w miejscowości Słowik. Liczy ona 12,184 km.

Ostatnim wyborem łódzkiego oddziału GDDKiA była oferta firmy Eurovia o wartości 537,259 mln zł. Niestety, z uwagi na to, że propozycje cenowe były składane przez firmy ok. rok temu, wykonawca ten nie przedłużył ważności swojej oferty. Obecnie trwa analizowanie otrzymanych propozycji i wybór kolejnej z nich.

Wyczekany finał

Na budowę Zachodniej Obwodnicy Łodzi mieszkańcy czekają od dawana. Pierwszy przetarg na jej budowę rozpoczął się w 2015 roku. W 2017 roku został on jednak unieważniony z uwagi na oferty znacznie przekraczający kosztorys. Później zdecydowano o okrojeniu trasy i zrezygnowaniu m.in. z niektórych węzłów i w czerwcu 2017 roku ogłoszono nowy przetarg.

Budowie drogi w „zoptymalizowanym” kształcie sprzeciwiali się mieszkańcy regionu. Podkreślali oni, że wszystkie węzły są potrzebne. Mimo to postępowanie było prowadzone dalej. W listopadzie 2018 roku poznaliśmy oferty cenowe, które ostatecznie mieściły się w budżecie GDDKiA.

Zawarta dziś umowa jest częściowym finałem sprawy, która ciągnęła się przez kilka lat. Teraz należy czekać na podpisanie kontraktu na drugi odcinek i mieć nadzieję, że prace będą szły sprawnie.

Droga ważna dla wszystkich

Budowa drogi ekspresowej S14 jest istotna zarówno z punktu widzenia transportu regionalnego, jak i dla krajowego układu komunikacyjnego. Pozwoli domknąć „ring” tras szybkiego ruchu wokół aglomeracji łódzkiej, co poprawi warunki życia mieszkańców: Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, a także skróci czas przejazdu przez centrum kraju, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania. Odcinek ten odciąży położoną na wschód od Łodzi autostradę A1, a także ułatwi poruszanie się po całej aglomeracji, bez konieczności przejazdu przez centra miast.
 
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5