Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Tychy: Minął rok na przebudowie DK-1

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
18-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Tychy: Minął rok na przebudowie DK-1
fot. MZUiM Tychy
Choć utrudniania w ruchu wciąż trwają, widać już pierwsze efekty przebudowy 6,5-kilometrowego odcinka DK-1 i DK-86 w Tychach. Zimą aktualna organizacja ruchu na ul. Beskidzkiej się nie zmieni. Przed wykonawcą jeszcze kilkanaście miesięcy remontu.

Przebudowa DK-1 i 86 Gdańsk – Cieszyn w granicach miasta to jedna z największych takich inwestycji w województwie śląskim i największa realizowana w Tychach, o znaczeniu ogólnopolskim. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w zakresie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dotychczas prace prowadzone były na około 4,5-kilometrowym odcinku. Do końca stycznia 2014 roku zmodernizowana zostanie całość, czyli blisko 6,5 km drogi krajowej łączącej Tychy z Gdańskiem i Cieszynem. Modernizacja dotyczy nie tylko samej drogi, ale i przyległych do niej obiektów.

 

W miejscu, gdzie dziś trwa budowa, za kilkanaście miesięcy kierowcy pojadą po nowej nawierzchni. Ponadto otwarte zostaną trzy podziemne przejścia dla pieszych oraz nowe skrzyżowanie ul. Beskidzkiej (DK-1) z aleją Niepodległości. W tym miejscu powstanie estakada, którą poprowadzony zostanie ruch tranzytowy. Pod nią wybudowane zostanie rondo, gdzie będzie odbywał się ruch lokalny. Po przebudowie poprawi się płynność ruchu, skróci się też czas przejazdu przez miasto.

 

Inwestycja ograniczy negatywne oddziaływania na środowisko i mieszkańców - powstaną ekrany akustyczne oraz tzw. cicha nawierzchnia oraz system odwodnień. Montaż słupów pod ekrany już się rozpoczął. Przebudowano także linię wysokiego napięcia, czego widocznym efektem są dwa nowe, potężne słupy elektroenergetyczne. Jeden zlokalizowany jest przy ul. Wędkarskiej, drugi przy al. Niepodległości. Pomiędzy nimi pod ziemią na kilometrowym odcinku ułożono sieć kabli.

 

Jednocześnie na DK-1 trwały prace drogowe. Pierwszy asfalt wylano na krótkim odcinku próbnym od ul. Przemysłowej, do węzła Piłsudskiego oraz na wyjeździe z al. Piłsudskiego na DK-1 w kierunku Bielska-Białej. Ponieważ zastosowana tam masa spełniała założone parametry wykonawca mógł rozpocząć prace także w innych miejscach. W efekcie pierwszą warstwę asfaltu wyłożono na odcinkach o łącznej długości 1,5 km, z czego niecały kilometr udało się przykryć drugą warstwą wiążącą. Z kładzeniem kolejnych warstw asfaltu drogowcy będą musieli poczekać do wiosny. Nie oznacza to jednak, że zimą budowa stanie.

 

Do końca grudnia postawione zostaną trzy podpory po jednej stronie wiaduktu budowanego nad al. Niepodległości (obiekt dwujezdniowy). Dwie z nich już stoją. Kolejnym ważnym elementem realizowanej przebudowy DK-1 jest wiadukt nad torami PKP. Z jednej strony drogi wykonano już dwa przyczółki, czyli kilkunastometrowe konstrukcje żelbetowe podtrzymujące przyszły wiadukt. Dobiega także końca budowa wschodniej części przejścia podziemnego w rejonie ul. Edukacji. Dalsze prace będzie tu można prowadzić po przełożeniu ruchu.

 

Zakończyła się budowa przejścia podziemnego przy ul. Targiela oraz remont mostu zachodniego nad rzeką Gostynką. Na oświetlenie i inne wykończenie tych obiektów trzeba będzie jednak poczekać do czerwca 2013 roku. O zmianach i postępach prac będziemy Państwa informować. Przepraszamy za wszelkie niedogodności i utrudnienia związane z remontem ulicy Beskidzkiej.

 

Przebudowa ul. Beskidzkiej (DK-1/DK-86) w obrębie miasta Tychy jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w zakresie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi ok. 190 mln zł, z czego aż 85 proc. stanowi dofinansowanie z UE. Wkład miasta Tychy to około 30 mln zł. Wykonawcą projektu jest firma Polimex-Mostostal.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Offshore: GE Power i Polimex-Mostostal z dużym kontraktem

Biznes i przemysł

Offshore: GE Power i Polimex-Mostostal z dużym kontraktem

Mikołaj Kobryński 19 stycznia 2024

Największy kontrakt w historii Polimex-Mostostal i Naftoremont-Naftobudowa

Biznes i przemysł

Tychy: Trzeci kamień milowy na budowie DK-1 osiągnięty

Drogi i autostrady

Tychy: Trzeci kamień milowy na budowie DK-1 osiągnięty

Rynek Infrastruktury 05 lutego 2014

Zobacz również:

Offshore: GE Power i Polimex-Mostostal z dużym kontraktem

Biznes i przemysł

Offshore: GE Power i Polimex-Mostostal z dużym kontraktem

Mikołaj Kobryński 19 stycznia 2024

Największy kontrakt w historii Polimex-Mostostal i Naftoremont-Naftobudowa

Biznes i przemysł

Tychy: Trzeci kamień milowy na budowie DK-1 osiągnięty

Drogi i autostrady

Tychy: Trzeci kamień milowy na budowie DK-1 osiągnięty

Rynek Infrastruktury 05 lutego 2014

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5