Trwają prace nad dokumentacją projektową dla obwodnicy Piwnicznej Zdroju. Projektanci przygotowali trzy warianty przyszłej trasy. Od poniedziałku 15 czerwca będzie można składać swoje uwagi.
Konsultacje potrwają do 5 lipca.
Obwodnica Piwnicznej Zdroju będzie poprowadzona drogą krajową nr 87. Na etapie obecnych prac do ceny mieszkańców przedstawione zostały trzy warianty jej przebiegu. Mają od 2 do 1,5 km długości.
Wyświetl większą mapę
Wariant 1 przebiega po wschodniej stronie miejscowości i rozpoczyna się na istniejącej DK-87 od ronda w rejonie cmentarza. Następnie przechodzi wiaduktem nad linią kolejową oraz nad drogą w kierunku centrum Piwnicznej. Dalej przebiega łukiem między linią kolejową i rzeką Poprad. W rejonie stacji PKP przechodzi w estakadę, biegnącą nad: rzeką Poprad, kładką i równolegle nad ul. Kościuszki, dalej przechodzi bezpośrednio w tunel pod górą Mały Kicarz. Po stronie południowej wariant 1 włącza się do istniejącego przebiegu DK-87. W tym miejscu zaprojektowano węzeł zapewniający relacje skrętne: z centrum Piwnicznej do Mniszka oraz relację odwrotną z Mniszka w kierunku centrum Piwnicznej.
Wariant 2 przebiega po wschodniej stronie miejscowości i rozpoczyna się na istniejącej DK-87 od ronda, w rejonie cmentarza, a następnie przechodzi wiaduktem nad linią kolejową oraz drogą w kierunku centrum miasta, po czym przebiega między linią kolejową i rzeką Poprad. W rejonie stacji PKP przechodzi nad drogą prowadzącą do kładki pieszej. Biegnąc łukiem dalej, pomiędzy linią kolejową i rzeką Poprad, przechodzi w obiekt inżynierski nad rzeką i ul. Kościuszki. Następnie obiekt przechodzi w drogę prowadzącą łukiem, w rozkopie, ponad Sanatorium Uzdrowiskowym „Limba”, gdzie włącza się do istniejącego przebiegu DK-87. W tym miejscu zaprojektowano węzeł zapewniający skręt z centrum Piwnicznej do Mniszka oraz z Mniszka w kierunku centrum Piwnicznej.
Wariant 3 przebiega po zachodniej stronie miasta i rozpoczyna się na istniejącej DK-87, od ronda w rejonie cmentarza. Następnie wznosi się obiektem mostowym, przechodzącym w rozkop, łukiem prowadzącym w kierunku południowym. Po wyjściu z rozkopu przechodzi obiektem nad doliną, następnie bezpośrednio w tunelu pod górą Węgielnik, o długości ok. 470 m, prowadząc do wylotu po południowej stronie zbocza. W tym miejscu tunel przechodzi w estakadę nad ul. Daszyńskiego, linią kolejową i rzeką Poprad, która prowadzi obwodnicę do poziomu terenu, po zachodniej stronie szkoły. Dalej łukiem obwodnica włącza się do istniejącego układu drogowego, poprzez rondo.
Etap prac projektowych wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ma się zakończyć w kwietniu 2022 roku.
W ramach konsultacji można przesłać swoje uwagi za pomoc ankiety dostępnej m.in. w urzędzie miasta. Zaplanowano także – przy zachowaniu środków ostrożności – spotkania z projektantami.