fot. Google MapsDroga wojewódzka nr 527 na odcinku Bramka – Florczaki
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie prowadzi przetarg na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 527 na odcinku Bramka – Florczaki. Prace zostaną zrealizowane na 5 kilometrach trasy. To element większej inwestycji, obejmującej rozbudowę drogi wojewódzkiej między Morągiem a Łuktą. Do zamawiającego oferty przysłały trzy firmy.
Droga wojewódzka nr 527 przebiega przez obszar województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, łącząc Dzierzgoń z węzłem Olsztyn Południe, który z kolei łączy drogi ekspresowe S16 i S51. Trasa zapewnia alternatywne połączenie Olsztyna z drogą ekspresową S7, łącząc się z nią w rejonie Pasłęka. Pomiędzy stolicą regionu a Pasłękiem przebiega między innymi przez Morąg.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie prowadzi przetarg na realizację drugiego etapu rozbudowy trasy pomiędzy Morągiem a Łuktą – tym razem na 5-kilometrowym odcinku Bramka – Florczaki na południe od Morąga. Pierwszy etap inwestycji objął odcinek Morąg – Bramka, natomiast trzeci dotyczył prac pomiędzy Florczakami a Łuktą. Obydwa, obejmujące prace na blisko 12 kilometrach trasy, zostały zrealizowane przez STRABAG.
Do zamawiającego wpłynęły trzy oferty. Wszystkie mieszczą się w budżecie wynoszącym 32,6 mln zł. Najtańszą ofertę złożył Strabag w kwocie 24,5 mln zł. Niewiele droższa oferta pochodzi od firmy Unibep na kwotę 25,9 mln zł. Trzecia oferta pochodzi od Przedsiębiorstwa Inżynieryjno-Budowlanego Sanbud na kwotę 27,9 mln zł. Wszyscy zaoferowali gwarancję na 8 lat. Wybór wykonawcy zostanie poprzedzony analizą ceny (60 proc.) oraz kryterium przedłużenia okresu gwarancji (40 proc.).
Jak wskazuje zamawiający w opisie zamówienia, prace mają zostać zrealizowane pomiędzy 63,28 a 68,28 kilometrem trasy, a zatem na dokładnie 5 kilometrach trasy. Odcinek przebiega w całości na obszarze gminy Morąg – w powiecie ostródzkim. Rozbudowa drogi zapewni dostosowanie jej parametrów do właściwych klasie technicznej G w przekroju 1x2. Szerokość jezdni określono na 6 metrów w przekroju drogowym i na 7 metrów w przekroju ulicznym. Trasa ma zostać dostosowana do przenoszenia obciążeń na poziomie 115 kN na oś. Przed przystąpieniem do przebudowy, wykonawca ma oczyścić przyległy teren z drzew i krzewów kolidujących z zakresem inwestycji.
Wykonawca wzmocni podłoże gruntowe i wybuduje nową konstrukcję nawierzchni. Rozbudowie ulegną istniejące skrzyżowania. Prace obejmą także chodniki i ścieżki rowerowe, zjazdy do posesji, przepusty, zatoki autobusowe. Konieczna będzie także przebudowa oświetlenia.
Wykonawca zobowiązany będzie zrealizować zamówienie w terminie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy – z wyłączeniem okresów zimowych, liczonych od 15 grudnia do 15 marca.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.