Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Trzy katowickie wiadukty już w przebudowie. Rozpoczynają się prace przy ul. Mikołowskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
07-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Trzy katowickie wiadukty już w przebudowie. Rozpoczynają się prace przy ul. Mikołowskiej
fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace przy przebudowie obiektów na ul. Bagiennej, Granicznej i Kłodnickiej w Katowicach. W poniedziałek rozpoczną się roboty na wiadukcie kolejowym przy ul. Mikołowskiej. To tylko mały wycinek toczących się prac w ramach największej kolejowej inwestycji w historii województwa śląskiego, której efektem będzie sprawniejsza komunikacja, istotne zwiększenie liczby pociągów na wszystkich relacjach, skrócenie czasu podróży i nowe przystanki. Inwestycja na linii Będzin – Katowice Piotrowice jest dofinansowana z Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

W ramach wielkiej inwestycji, na odcinku linii kolejowej Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice, poza głównymi pracami toczonymi na infrastrukturze kolejowej, prowadzone są prace na trzech obiektach: wiadukcie drogowym przy ul. Bagiennej oraz wiaduktach kolejowych przy ul. Granicznej i ul. Kłodnickiej.

Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. Do ich wykonania użyty jest specjalistyczny sprzęt, który zapewnia bezpieczeństwo prowadzonych robót. Każdej doby w rejonie wiaduktów na budowie pracuje kilkadziesiąt osób z profesjonalnej firmy, specjalizującej się w budowie mostów i wiaduktów. Zakres prac w początkowej fazie obejmuje roboty związane z demontażem sieci trakcyjnej i torów na wiaduktach. Dodatkowo, część prac związanych z przebudową układu drogowego wraz z infrastrukturą podziemną, będzie realizowana w ramach odrębnej inwestycji przez Miasto Katowice. Ze względu na prowadzenie prac przy utrzymanym ruchu kolejowym, wykonawca nie może burzyć obiektów metodą tradycyjną, a prace muszą być prowadzone w ścisłym reżimie technologicznym, który zapewnia bezpieczeństwo pasażerów oraz pracowników. Konieczność zachowania dodatkowych norm bezpieczeństwa sprawia, że prace realizowane są w dłuższym harmonogramie niż byłoby to możliwe przy wstrzymanym ruchu pociągów. PLK zwracają uwagę, że wykonawca może prowadzić prace głównie w nocy, wykorzystując wynikające z rozkładu jazdy przerwy w prowadzeniu ruchu pociągów, aby nie wstrzymywać ruchu w ciągu dnia.

Na ul. Bagiennej prowadzona jest rozbiórka części wiaduktu drogowego, zabudowa części konstrukcyjnych oraz przebudowa instalacji w ziemi. Na ul. Granicznej usunięto nawierzchnię drogową, wzmacniany jest nasyp kolejowy oraz prowadzona jest przebudowa wodociągów. Obecnie demontowana jest nawierzchnia przy ul. Kłodnickiej, a wykonawca przygotowuje się do prac konstrukcyjnych.

Efektem zadania będzie zwiększenie dostępnych parametrów infrastruktury dla ruchu kolejowego i drogowego. Poszerzenie wiaduktu na ul. Bagiennej umożliwi poprowadzenie pociągów w nowym układzie 7-torowym, co wpłynie na zwiększenie ruchu kolejowego. Wiadukt na ul. Granicznej zostanie poszerzony, dzięki czemu usprawni się przejazd samochodów pod obiektem. Ulica zyska też ścieżkę rowerową. W miejscu obiektu znajdującego się na ul. Kłodnickiej powstanie nowa konstrukcja z poszerzonymi obustronnie chodnikami dla pieszych, ścieżką rowerową oraz większym prześwitem między drogą a obiektem, co wyeliminuje ograniczenie wysokości dla samochodów.

PLK zwracają się z prośbą do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie się do tymczasowego oznakowania.

W poniedziałek ruszą prace przy ul. Mikołowskiej

Przebudowa wiaduktu kolejowego przy ul. Mikołowskiej w Katowicach rozpocznie się 7 października. Ulica zostanie zamknięta dla ruchu kołowego w poniedziałek nad ranem. Z myślą o mieszkańcach, ruch pieszy pod wiaduktem będzie utrzymany tak długo, jak pozwoli na to harmonogram robót. Przez najbliższy miesiąc, mieszkańcy będą mogli poruszać się specjalnie wyznaczoną i zabezpieczoną drogą pod wiaduktem. Ruch pieszy zostanie wstrzymany, gdy rozpocznie się demontaż przęsła wiaduktu.

Dla kierowców zalecany będzie objazd pod wiaduktami na ul. św. Jana oraz ul. Francuskiej.

Ruch kolejowy przez stację Katowice jest utrzymany. Zmiany w komunikacji miejskiej dostępne są na stronie internetowej transportgzm.pl.

Mobilni informatorzy w przejściu podziemnym na stacji Katowice każdego dnia rozdają mieszkańcom ulotki z informacją o zakresie prac i zaplanowanych objazdach. W piątek i w poniedziałek informacja trafi także do kierowców w okolicy ul. Mikołowskiej.

W ramach inwestycji nad ul. Mikołowską, w miejscu obecnie istniejących dwóch równoległych wiaduktów, wybudowany zostanie jeden obiekt. Efektem przebudowy wiaduktu będzie poprawa bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Nowa konstrukcja zostanie dostosowana do współczesnych norm technicznych, co zwiększy trwałość obiektu. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów zmniejszą się koszty utrzymania. Wiadukt zyska nowy i estetyczny wygląd.

Modernizacja katowickiego węzła kolejowego jest częścią wielkiej inwestycji realizowanej na odcinkach linii kolejowej E 65: Będzin – Katowice Piotrowice, Tychy – most Wisła (Goczałkowice) oraz Zabrzeg – Zebrzydowice. Zadanie potrwa cztery lata. Ma wartość ok. 7 mld zł i jest dofinansowane przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Postęp prac można śledzić na stronie internetowej dedykowanej inwestycji oraz na profilu na Facebooku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ

Intermodal i logistyka

PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ

Kasper Fiszer 06 października 2024

Towarowa obwodnica Płocka: PLK konsultują warianty wielkiej inwestycji

Intermodal i logistyka

Pociągi towarowe dojadą do portu w Policach

Intermodal i logistyka

Pociągi towarowe dojadą do portu w Policach

PKP PLK 06 października 2024

Powstanie nowy dworzec Warszawa Gdańska

Biznes i przemysł

Powstanie nowy dworzec Warszawa Gdańska

PKP S.A. 28 września 2024

Rozwój portów uzależniony od dróg, kolei i stabilności finansowania

Biznes i przemysł

Zobacz również:

PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ

Intermodal i logistyka

PLK: Rozmawiamy o elektryfikacji linii do Malhowic i Krościenka z UZ

Kasper Fiszer 06 października 2024

Towarowa obwodnica Płocka: PLK konsultują warianty wielkiej inwestycji

Intermodal i logistyka

Pociągi towarowe dojadą do portu w Policach

Intermodal i logistyka

Pociągi towarowe dojadą do portu w Policach

PKP PLK 06 października 2024

Powstanie nowy dworzec Warszawa Gdańska

Biznes i przemysł

Powstanie nowy dworzec Warszawa Gdańska

PKP S.A. 28 września 2024

Rozwój portów uzależniony od dróg, kolei i stabilności finansowania

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5