– Dotychczas wydrążono prawie 800 m tunelu, na przeszło 600 metrach wykonano spąg, a 400 to już zamknięta konstrukcja obudowy docelowej – informuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi. Przedstawiciel głównego wykonawcy S7 Naprawa – Skomielna Biała zapewnia, że obecnie nie ma zagrożenia dla kontraktowego zakończenia prac, czyli na przełomie 2020 i 2021 roku.
Najdłuższy tunel
Inwestycje tunelowe charakteryzują się odmienną specyfiką od tych, które nie zawierają tak trudnych do wykonania konstrukcji. Przeprawę znajdującą się w ciągu drogi ekspresowej S7 buduje włoska firma Astaldi. Po jej ukończeniu będzie to najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Jego długość to 2,06 km.
Konstrukcja powstaje w technologii
ADECO RS (ang. Analysis of Controlled Deformation in Rocks and Soils). – Dotychczas wydrążono prawie 800 m tunelu, na przeszło 600 metrach wykonano spąg, a 400 to już zamknięta konstrukcja obudowy docelowej – informuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi.
– Równolegle trwają prace związane z budową obiektów 15 i 16, czyli prawej i lewej nitki trasy S7 która przebiegać będzie od Północy do portalu tunelu na wiaduktach. Obecnie trwa zbrojenie ustroju. W dalszym ciągu trwają prace związane z umacnianiem skarp i ścian przy portalach – komentuje obecne roboty przedstawiciel głównego wykonawcy.
Odcinek Astaldi
Tunel jest częścią odcinka trasy S7 o długości 3,05 km prowadzącego od Naprawy do miejscowości Skomielna Biała. Kontrakt na realizację tego fragmentu został podpisany 29 czerwca 2016 roku. Jego wartość to 1,036 mld zł. Według planów kierowcy mają pojechać nim na przełomie 2020 i 2021 roku.
– Odcinek trasy S7 pomiędzy Naprawą a Skomielną Białą to bardzo skomplikowany projekt, obecnie jednak nie widzimy zagrożenia dla kontraktowego zakończenia prac – komentuje Mateusz Witczyński. Z informacji publikowanych na stronie kontraktu wynika, że zaawansowanie prac budowlanych wynosi 13,5%, a zaakceptowanie kwoty kontraktowej jest równe 18,91%.
Cała S7
Obecnie w województwie małopolskim powstają trzy odcinki drogi ekspresowej S7. Poza opisanym fragmentem są to trasy Lubień – Naprawa oraz Skomielna Biała – Rabka Zdrój.
Wyświetl większą mapę
Pierwszą częścią, liczącą 7,590 km, zajmuje się konsorcjum IDS-BUD i Altis Holding. Kontrakt na realizację tej inwestycji został podpisany w czerwcu 2016 roku, jego wartość to 558,025 mln zł, przewiduje on zakończenie robót w III kwartale 2018 roku. W tej chwili zaawansowanie prac budowlanych wynosi 31,96%, a zaakceptowanie kwoty kontraktowej jest równe 42,49%.
Drugie zadanie poza budową trasy S7 przewiduje również powstanie odcinka DK-47 Rabka Zdrój – Chabówka. Łączna długość drogi w tej części to 6,067 km. Za realizację przedsięwzięcia odpowiedzialna jest firma Salini Impregilo, która w marcu 2016 roku podpisała kontrakt z GDDKiA o wartości 658,123 mln zł. Infrastruktura ma zostać przekazana do użytku w III kwartale 2018 roku. Obecnie zaawansowanie rzeczowe wynosi 40,02%, a zaakceptowanie kwoty kontraktowej jest równe 49,77%.