Partner serwisu
Drogi i autostrady

Trwa budowa tunelu na Zakopiance

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Trwa budowa tunelu na Zakopiance
fot. www.s7-lubien-rabka.pl
– Dotychczas wydrążono prawie 800 m tunelu, na przeszło 600 metrach wykonano spąg, a 400 to już zamknięta konstrukcja obudowy docelowej – informuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi. Przedstawiciel głównego wykonawcy S7 Naprawa – Skomielna Biała zapewnia, że obecnie nie ma zagrożenia dla kontraktowego zakończenia prac, czyli na przełomie 2020 i 2021 roku.

Najdłuższy tunel

Inwestycje tunelowe charakteryzują się odmienną specyfiką od tych, które nie zawierają tak trudnych do wykonania konstrukcji. Przeprawę znajdującą się w ciągu drogi ekspresowej S7 buduje włoska firma Astaldi. Po jej ukończeniu będzie to najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Jego długość to 2,06 km.

Konstrukcja powstaje w technologii ADECO RS (ang. Analysis of Controlled Deformation in Rocks and Soils). – Dotychczas wydrążono prawie 800 m tunelu, na przeszło 600 metrach wykonano spąg, a 400 to już zamknięta konstrukcja obudowy docelowej – informuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi.

– Równolegle trwają prace związane z budową obiektów 15 i 16, czyli prawej i lewej nitki trasy S7 która przebiegać będzie od Północy do portalu tunelu na wiaduktach. Obecnie trwa zbrojenie ustroju. W dalszym ciągu trwają prace związane z umacnianiem skarp i ścian przy portalach – komentuje obecne roboty przedstawiciel głównego wykonawcy.

Odcinek Astaldi

Tunel jest częścią odcinka trasy S7 o długości 3,05 km prowadzącego od Naprawy do miejscowości Skomielna Biała. Kontrakt na realizację tego fragmentu został podpisany 29 czerwca 2016 roku. Jego wartość to 1,036 mld zł. Według planów kierowcy mają pojechać nim na przełomie 2020 i 2021 roku.

– Odcinek trasy S7 pomiędzy Naprawą a Skomielną Białą to bardzo skomplikowany projekt, obecnie jednak nie widzimy zagrożenia dla kontraktowego zakończenia prac – komentuje Mateusz Witczyński. Z informacji publikowanych na stronie kontraktu wynika, że zaawansowanie prac budowlanych wynosi 13,5%, a zaakceptowanie kwoty kontraktowej jest równe 18,91%.

Cała S7

Obecnie w województwie małopolskim powstają trzy odcinki drogi ekspresowej S7. Poza opisanym fragmentem są to trasy Lubień – Naprawa oraz Skomielna Biała – Rabka Zdrój.

Wyświetl większą mapę

Pierwszą częścią, liczącą 7,590 km, zajmuje się konsorcjum IDS-BUD i Altis Holding. Kontrakt na realizację tej inwestycji został podpisany w czerwcu 2016 roku, jego wartość to 558,025 mln zł, przewiduje on zakończenie robót w III kwartale 2018 roku. W tej chwili zaawansowanie prac budowlanych wynosi 31,96%, a zaakceptowanie kwoty kontraktowej jest równe 42,49%.

Drugie zadanie poza budową trasy S7 przewiduje również powstanie odcinka DK-47 Rabka Zdrój – Chabówka. Łączna długość drogi w tej części to 6,067 km. Za realizację przedsięwzięcia odpowiedzialna jest firma Salini Impregilo, która w marcu 2016 roku podpisała kontrakt z GDDKiA o wartości 658,123 mln zł. Infrastruktura ma zostać przekazana do użytku w III kwartale 2018 roku. Obecnie zaawansowanie rzeczowe wynosi 40,02%, a zaakceptowanie kwoty kontraktowej jest równe 49,77%.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5