Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Trasa Łazienkowska. Pierwszy wiadukt nad Paryską gotowy do otwarcia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
14-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
SZRM

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Trasa Łazienkowska. Pierwszy wiadukt nad Paryską gotowy do otwarcia
fot. SZRM
W godzinach wieczornych 14 lutego otwarty ma być pierwszy (północny) z przebudowywanych wiaduktów nad ulicą Paryską w Warszawie. Teraz prace przeniosą się na sąsiedni obiekt. Zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzane etapami i potrwają maksymalnie do środy 19 lutego.

Na Saskiej Kępie trwa modernizacja Trasy Łazienkowskiej. Inwestycja obejmuje przebudowę wiaduktów nad Paryską i Bajońską oraz jezdni alei Stanów Zjednoczonych od Bajońskiej do Międzynarodowej. Pierwszy z nowych wiaduktów jest już gotowy i zostanie otwarty 14 lutego w godzinach wieczornych – zapowiedział Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.

Po otwarciu przebudowanego wiaduktu zamknięty zostanie wiadukt południowy – tam teraz rozpoczną się prace - demontaż nawierzchni, a następnie rozbiórka konstrukcji.

Jakie zmiany w ruchu

Po otwarciu nowo wybudowanego wiaduktu kierowcy zmierzający do centrum przejadą na niego za ulicą Saską, natomiast wracający z centrum zmienią jezdnię na węźle z Wałem Miedzeszyńskim. Wprowadzanie zmian w organizacji ruchu rozpocznie się w piątek ok. godz. 22 i będzie się odbywało w trzech etapach. Najpierw kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku. Proces wprowadzania zmian potrwa maksymalnie do środy 19 lutego. Od tego terminu dostępne maja być trzy pasy – jeden do centrum i dwa w kierunku Grochowa i Wawra.

Otwarty zjazd na Wał Miedzeszyński

Jednocześnie, jak zapowiada SZRM, wróci zjazd z Trasy Łazienkowskiej od strony Saskiej Kępy na Wał Miedzeszyński w kierunku Pragi-Północ i Wawra. Zamknięcie południowego wiaduktu oznacza jednak konieczność wygrodzenia wjazdu z Wału Miedzeszyńskiego na Trasę Łazienkowską w stronę Grochowa – nieczynne będą estakady od strony Pragi-Północ i Wawra. Objazdy poprowadzą do alei Waszyngtona lub ulicy Fieldorfa.

Zmiana przy Międzynarodowej

Ruch pomiędzy ulicą Saską i Kanałem Wystawowym nadal będzie odbywał się jezdnią południową. Tak jak dotychczas będą tu trzy pasy – jeden do centrum i dwa w drugim kierunku, przy czym jeden z nich pozostanie zarezerwowany dla autobusów, taksówek pojazdów MTON i motocykli. Autobusy nadal będą zatrzymywały się przy Międzynarodowej i Saskiej. Zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu z ulicą Międzynarodową. Straci ona połączenie z Trasą Łazienkowską. Objazd będzie prowadził ulicą Zwycięzców i Wałem Miedzeszyńskim.

Pod wiaduktami

Kierowcy przejadą ulicą Paryską pod Trasą Łazienkowską, ale będą tu mieli trochę węziej niż dotychczas. Zamknięty pozostanie przejazd pod wiaduktami ulicami Wąchocką i Bajońską. Na obu tych ulicach w dalszym ciągu będzie ruch dwukierunkowy. W związku z tym kierowcy na nich nie zaparkują.

Zmiany dla rowerzystów i pieszych

Otwarta zostanie droga dla rowerów po północnej stronie Trasy Łazienkowskiej, ale zamknięta ta znajdująca się po drugiej stronie. Znaki będą kierowały rowerzystów do otwartej ścieżki. Piesi przejdą pod wiaduktami tylko po jednej stronie ulicy Paryskiej – tymczasowym przejściem wyznaczonym na jezdni. Nie przejdą natomiast pod Trasą Łazienkowską ulicami Bajońską i Wąchocką ani po południowej stronie trasy pomiędzy Bajońską i Rapperswilską. Zamknięte pozostaną także przejście i przejazd dla rowerów pod wiaduktami na wysokości ulic Rapperswilskiej i Wandy.

Postęp prac

Poza pracami przy wiaduktach, na Trasie Łazienkowskiej trwa przebudowa jezdni północnej alei Stanów Zjednoczonych – od ulicy Bajońskiej do Międzynarodowej. Początkowo projekt zakładał wymianę jedynie górnej warstwy nawierzchni, ale w trakcie prac okazało się, że głębiej położone warstwy jezdni są w złym stanie technicznym i konieczna jest ich wymiana. Wymagało to opracowania i wdrożenia projektu zamiennego. Powstaje już podbudowa nowej jezdni północnej, a układanie na niej nawierzchni planowane jest w maju – informuje inwestor. Ze względu na rozszerzenie zakresu prac przy jezdniach, przewidywane jest przesunięcie terminu zakończenia całej inwestycji na lipiec 2026 roku.

Wiadukty nad ulicami Paryską i Bajońską powstały w 1974 roku jako część Trasy Łazienkowskiej. Z powodu złego stanu technicznego wymagały przebudowy. Na odcinku alei Stanów Zjednoczonych od ulicy Bajońskiej do Międzynarodowej wybudowane zostaną ekrany akustyczne, a na przebudowanych jezdniach pojawi się tzw. cicha nawierzchnia. Nowe oświetlenie i oznakowanie sprawią, że droga stanie się bezpieczniejsza. Zasadzona zostanie także nowa zieleń – drzewa, krzewy oraz liczne byliny i pnącza. Modernizację Trasy Łazienkowskiej prowadzi Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. Generalnym Wykonawcą robót budowlanych jest firma WARBUD. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z budżetu państwa w kwocie 101 159 257,40 zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Wielkopolsce powstał most kompozytowy

Drogi i autostrady

Ile za projekt mostu w Sulejowie?

Drogi i autostrady

Ile za projekt mostu w Sulejowie?

Elżbieta Pałys 07 stycznia 2025

Potrzebny wykonawca remontu mostu w ciągu DK-19

Drogi i autostrady

Poprawiło się na zakopiance w Głogoczowie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

W Wielkopolsce powstał most kompozytowy

Drogi i autostrady

Ile za projekt mostu w Sulejowie?

Drogi i autostrady

Ile za projekt mostu w Sulejowie?

Elżbieta Pałys 07 stycznia 2025

Potrzebny wykonawca remontu mostu w ciągu DK-19

Drogi i autostrady

Poprawiło się na zakopiance w Głogoczowie

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5