Rynek Infrastruktury
Na mocy porozumienia spółka zrzekła się wierzytelności w wysokości 7 mln 102 tys. zł z tytułu kary umownej, która była należna Trakcji-Tiltrze z tytułu odstąpienia od umowy na modernizację linii nr 9 w ramach projektu modernizacji linii kolejowej E65/CE65.
Na podstawie powyższej umowy podwykonawca, którym był Poldim, wykonywał kompleksową realizację robót branżowych, a dokładnie drogowych. Przyczyną odstąpienia od umowy był brak jej realizacji przez Poldim oraz istotne opóźnienie w wykonywaniu prac w stosunku do harmonogramu robót.
Aktualnie Poldim znajduje się w upadłości likwidacyjnej. Wcześniej wniosek o ogłoszenie upadłości układowej Poldimu został zarejestrowany pod koniec maja. Lecz już na początku czerwca spółka złożyła wniosek o modyfikację i zmianę upadłości z układowej na likwidacyjną. Mimo to Poldim zapewniał, ze wciąż chce prowadzić działalność, by następnie zmienić ponownie wniosek o upadłość na wariant z możliwością zawarcia układu. Upadłość likwidacyjna Poldimu została ogłoszona w połowie czerwca, a 20 czerwca postanowienie stało się prawomocne.
Od początku bieżącego roku Poldim nie płacił podwykonawcom, którzy pracowali dla spółki na budowie autostrady A4. Firmy żądały wypłacenia w sumie około 8 mln zł. GDDKiA odbyła z wykonawcą i podwykonawcami szereg spotkań, jednak nie przyniosły one oczekiwanych rozstrzygnięć.