Rynek Infrastruktury
Podwieszono ostatni z 19 elementów, tzw. płyt pomostu, co oznacza, że nowa konstrukcja mostowa połączyła oba brzegi Wisły. Most ma 540 m długości, znajduje się 40 m nad lustrem wody i jest złożony z 9 tys. ton stali.
Andreas Adamiec, dyrektor techniczny Strabag informuje, że na moście wykonywane są prace związane z podwieszeniem obiektu, czyli scaleniem z wieszakami podtrzymującymi płytę jezdną. Te prace potrwają kilka tygodni. – Równolegle wykonywane są prace związane z antykorozją tego obiektu mostowego. Szykujemy się również do izolacji asfaltów lanych – mówi Adamiec.
Obiekt mostowy przejdzie próby polegające na obciążeniu go w różnych fazach. – Są montowane w odpowiednich miejscach sensory według wcześniej przygotowanego programu. Na sam obiekt mostowy wjeżdżają ciężarówki, poruszają się też ludzie. Pozwala to sprawdzić, czy to, co zostało zaprojektowane i wykonane, sprawdza się w rzeczywistości – wyjaśnia dyrektor techniczny Strabag.