Partner serwisu
Drogi i autostrady

Toruń za rok zyska nowy most

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Toruń za rok zyska nowy most
fot. UM Toruń
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już za rok kierowcy pojadą przez Wisłę nowym toruńskim mostem drogowym. W środę, 13 czerwca 2012 roku licznik na stronie internetowej inwestycji pokaże 365 dni do zakończenia inwestycji. Tymczasem przełom maja i czerwca przyniósł początek kolejnych ważnych etapów budowy.

W coraz bardziej zaawansowanym stadium są roboty drogowe po prawej stronie rzeki. Pomiędzy ulicami Szosa Lubicka i Żółkiewskiego wykonano parking oraz krawężniki, a także ścieżki rowerowe wzdłuż jezdni. Na placu Daszyńskiego trwają prace wykończeniowe poszczególnych odcinków tunelu - montaż desek gzymsowych na ścianach, a także układanie izolacji na ścianach i murach.

 

Prace przy estakadzie Żółkiewskiego koncentrują się głównie przy skuwaniu głowic pali oraz wykonywaniu betonu podkładowego na piątej podporze estakady. Na wykonanych wcześniej czterech podporach tej estakady zakończono montaż stalowych przęseł, a na połowie zamontowanej konstrukcji wykonano już szalunek. W poniedziałek rozpoczęło się zbrojenie, a na dzień 15 czerwca zaplanowano betonowanie tej części estakady.


Zgodnie z przewidywaniami generalnego wykonawcy, zakończono skuwanie pali na podporze centralnej w nurcie rzeki. Obecnie trwają prace nad zbrojeniem ławy fundamentowej tej podpory. Po wykonaniu warstwy podkładowej pod fundament właściwy, rozpoczęto ustawianie szalunków.


Prace tuż przy samych brzegach Wisły skoncentrowane są głównie na fundamentach skrajnych podpór mostu. Na prawobrzeżnej podporze wykonano już zbrojenie, betonowanie oraz rozdeskowanie tarczy. Na tym etapie budowy wiele dzieje się również na placu do scalania łuków mostu. Poza tym, że łączone są ze sobą kolejne potężne elementy stalowych łuków, robotnicy wykonują warstwy wyrównawcze pod fundamenty torów, a także betonują ich część.


Na lewym brzegu trwają prace nad infrastrukturą podziemną - kanalizacją deszczową i sanitarną, prace wykończeniowe przy przejściu podziemnym oraz spawanie styków głównych oraz styków poprzecznic wiaduktu nad koleją.


Na przełomie maja i czerwca przy budowie nowego mostu w Toruniu pracowało 376 osób. W prace było zaangażowanych również 25 podwykonawców, 6 usługodawców i 4 dostawców, a na terenie budowy pojawiło się dokładnie 111 budowlanych maszyn.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5