Rynek Infrastruktury
W coraz bardziej zaawansowanym stadium są roboty drogowe po prawej stronie rzeki. Pomiędzy ulicami Szosa Lubicka i Żółkiewskiego wykonano parking oraz krawężniki, a także ścieżki rowerowe wzdłuż jezdni. Na placu Daszyńskiego trwają prace wykończeniowe poszczególnych odcinków tunelu - montaż desek gzymsowych na ścianach, a także układanie izolacji na ścianach i murach.
Prace przy estakadzie Żółkiewskiego koncentrują się głównie przy skuwaniu głowic pali oraz wykonywaniu betonu podkładowego na piątej podporze estakady. Na wykonanych wcześniej czterech podporach tej estakady zakończono montaż stalowych przęseł, a na połowie zamontowanej konstrukcji wykonano już szalunek. W poniedziałek rozpoczęło się zbrojenie, a na dzień 15 czerwca zaplanowano betonowanie tej części estakady.
Zgodnie z przewidywaniami generalnego wykonawcy, zakończono skuwanie pali na podporze centralnej w nurcie rzeki. Obecnie trwają prace nad zbrojeniem ławy fundamentowej tej podpory. Po wykonaniu warstwy podkładowej pod fundament właściwy, rozpoczęto ustawianie szalunków.
Prace tuż przy samych brzegach Wisły skoncentrowane są głównie na fundamentach skrajnych podpór mostu. Na prawobrzeżnej podporze wykonano już zbrojenie, betonowanie oraz rozdeskowanie tarczy. Na tym etapie budowy wiele dzieje się również na placu do scalania łuków mostu. Poza tym, że łączone są ze sobą kolejne potężne elementy stalowych łuków, robotnicy wykonują warstwy wyrównawcze pod fundamenty torów, a także betonują ich część.
Na lewym brzegu trwają prace nad infrastrukturą podziemną - kanalizacją deszczową i sanitarną, prace wykończeniowe przy przejściu podziemnym oraz spawanie styków głównych oraz styków poprzecznic wiaduktu nad koleją.
Na przełomie maja i czerwca przy budowie nowego mostu w Toruniu pracowało 376 osób. W prace było zaangażowanych również 25 podwykonawców, 6 usługodawców i 4 dostawców, a na terenie budowy pojawiło się dokładnie 111 budowlanych maszyn.