Rynek Infrastruktury
Most drogowy będzie posiadał najdłuższe przęsła mostu łukowego w Polsce. Każde z nich będzie miało po 270 m długości i 50 m wysokości. Na potrzeby realizacji toruńskiej inwestycji zespół specjalistów opracował innowacyjny sposób montażu przęseł. Gotowe łuki mostu o łącznej masie ok. 5,5 tys. t zostaną zwodowane przy użyciu holowników, następnie przetransportowane i wbudowane w miejsce docelowe na podpory stałe.
Na lewo- i prawobrzeżnej części placu budowy trwało szalowanie, betonowanie i zbrojenie płyty pomostu umieszczonego na wybudowanych wcześniej podporach estakady. Z kolei na estakadzie umieszczonej w ciągu ul. Żółkiewskiego montowano wanty na stojącym tam pylonie.
Ponadto montowano stalową konstrukcję pomostu oraz rdzenie kolejnej podpory pylonowej. Nie ustawały także prace w tunelu, gdzie zdejmowano szalunki stropowe oraz układano beton ochronny na tzw. płytach przejściowych.