Rynek Infrastruktury
Na lewym brzegu widać coraz dłuższy zarys estakad prowadzących na most. Imponującej wielkości stalowe elementy montowane są na podporach nawet przy ujemnych temperaturach. W tym celu budowlańcy Strabaga rozkładają specjalne namioty, w których spalinowe nagrzewnice podnoszą temperaturę powietrza. W dalszej kolejności przystępują do spawania styków poprzecznic stalowych elementów. Prace te mogą być prowadzone przy temperaturach do około minus 10 stopni.
Obecnie wytworzonych jest 3800 ton stalowych poprzecznic, z czego 1400 ton znajduje się już na lewobrzeżnym placu budowy. Kolejne transporty docierają do Torunia z wytwórni podwykonawcy. W ciągu ostatniego miesiąca na budowę przybyło aż 350 ton stalowej konstrukcji.
Niesprzyjająca pogoda nie pozwala na betonowanie pozostałych obiektów trasy mostowej, w tym filarów wiaduktu nad koleją, jednakże tuż przed nastaniem srogich mrozów wykonawcy robót udało się wykonać konstrukcję przejścia podziemnego. Prace na tym obiekcie rozpoczęto latem ubiegłego roku. Zanim przystąpiono do wylania pierwszego betonu i zbrojenia płyty dennej wykonano wykop, z którego wydobyto 1400 m3 ziemi. Aby obniżyć poziom wody gruntowej wykorzystano specjalistyczne maszyny zwane igłofiltrami.
Do wykonania konstrukcji przejścia wykorzystano ponad 33 tony stali zbrojeniowej i 324 m3 betonu. Sam strop przejścia waży aż 215 ton. Wykonawcy pozostały jeszcze dp realizacji prace wykończeniowe takie, jak: izolacja, zasypanie, wykonanie płyt chodnikowych, nawierzchni drogowej i barier.
Obecnie na budowie pracuje około 155 osób. Wraz z poprawą pogody sukcesywnie będą powracać kolejne brygady pracowników na poszczególne odcinki inwestycji, by w przyszłym tygodniu zintensyfikować prace.