Partner serwisu
Drogi i autostrady

Toruń: Trwa betonowanie podpory brzegowej mostu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-03-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MZD Toruń

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Toruń: Trwa betonowanie podpory brzegowej mostu
fot. Urząd Miasta Torunia
W minionym tygodniu budowniczowie nowego toruńskiego mostu ciężko pracowali na obu brzegach Wisły. Wiele działo się nie tylko na placu Daszyńskiego, ale również przy podporach mostu. Zakończono zbrojenie prawej podpory brzegowej, a wykonawca rozpoczął jej betonowanie.

– Do wykonania zbrojenia tej podpory musieliśmy zastosować specjalną technologię. Na całą podporę zostanie zużytych około 5000 m3 betonu. Takiej ilości nie można wylać jednorazowo, dlatego betonowanie musiało zostać podzielone na etapy – informuje Jarosław Kornaś, kierownik budowy. – W związku z tym trzeba było również zmodyfikować wykonywanie samego zbrojenia tak, aby potem można było odpowiednio połączyć ze sobą wszystkie betonowane elementy. – dodaje Jarosław Kornaś.

 

Tak naprawdę na jednym fundamencie znajdującym się przy samym brzegu Wisły będą znajdowały się dwie podpory nr 13 i 14. Z filaru podpory nr 14 będą wychodziły dwa elementy startowe łuku tzw. wezgłowia żelbetowe. W nich z kolei zatopione zostaną pierwsze stalowe elementy konstrukcji, do których budowniczowie dospawają stalowe łuki mostu.

 

Podobnie będzie na lewobrzeżnej podporze mostu. Obecnie wykonywane jest tam zbrojenie. Jak zapewnia kierownik budowy prace przy lewobrzeżnej podporze pójdą szybko i sprawnie, a obydwie podpory brzegowe powinny być gotowe na koniec sierpnia tego roku.

 


Większy widok mapy


Z kolei tuż obok prawej podpory brzegowej budowniczowie scalają stalowe elementy łuków mostu. Pod koniec minionego tygodnia na podporach tymczasowych zamontowanych było już ponad 30 elementów, z których każdy waży około 30 ton. Liczby te zmieniają się jednak z dnia na dzień, a do Torunia docierają kolejne dostawy stalowych elementów łuków.

 

– Po zakończeniu scalania łuków zamontujemy ich końce na wózkach, które zjadą po przygotowanych wcześniej torach ślizgowych na barki. Zanim jednak to nastąpi musimy wybudować doki dla barek – mówi Jarosław Kornaś. – Łuki będą miały 40 m wysokości. Wpłynięcie barkami pomiędzy podpory i idealne umieszczenie łuków na przygotowanych wezgłowiach będzie bardzo skomplikowanym technologicznie przedsięwzięciem. – dodaje kierownik budowy. Ta operacja będzie miała jednak miejsce dopiero za kilka miesięcy.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5