Rynek Infrastruktury
Już od początku budowy mostu w październiku 2010 roku Strabag budujący most wystąpił do władz Torunia z 28 roszczeniami, które dotyczyły między innymi wydłużenia czasu budowy o ponad pół roku oraz zwiększenia środków pieniężnych o 18 mln zł. Firma nie chce jednak wyjaśniać, skąd wzięło się opóźnienie oraz na co przeznaczyłaby dodatkowe fundusze.
Jak informuje Barbara Tyrankiewicz, kierownik Biura Realizacji Projektu Mostowego Miejskiego Zarządu Dróg, inżynier kontraktu i MZD przeanalizowali roszczenia wykonawcy i żadne z nich nie zostało uznane za zasadne.
Tyrankiewicz oznajmia, że przedłużenie terminu realizacji inwestycji oraz zwiększenie jej kosztów nie będzie możliwe. Oznacza to, że opóźnienie w budowie będzie skutkować naliczeniem odsetek wykonawcy.
Już od kilku miesięcy mówi się o tym, że terminowe zakończenie budowy mostu jest zagrożone. Ze sprawozdania dotyczącego realizacji budowy wynika, że do tej pory wydano około 263 mln zł z 753 mln zł przeznaczonych na przedsięwzięcie. Prace na obiektach inżynierskie są wykonane w 65 procentach, roboty branżowe w 85 procentach, a drogowe w 70.