Rynek Infrastruktury
W pierwszych dniach marca wznowiono prace drogowe po lewej stronie Wisły, a w okolicach placu Daszyńskiego wykonywano kanalizację deszczową i sanitarną. Prace przy wykonywaniu kanalizacji na pl. Daszyńskiego prowadzone są nowoczesną metodą mikrotunelingu, który pozwala na bezwykopową budowę rurociągów. – Mikrotuneling powoduje jedynie niewielkie zakłócenia i jest przyjazny środowisku naturalnemu. Pracownicy naszej firmy w pierwszym tygodniu marca wykonali dwie kolejne studnie kanalizacji deszczowej i połączyli je ze sobą stosując właśnie tę metodę. Obecnie przygotowujemy się do prac przy następnych studniach – wyjaśnia Jarosław Kornaś, kierownik budowy.
Tymczasem na lewym brzegu Wisły odhumusowano część nawierzchni pod nasyp, na którym powstanie nowa ścieżka rowerowa. Na nieco dalszym odcinku nowej trasy mostowej wykonano kolejne warstwy nasypów pod jezdnie, a w okolicach ul. Otłoczyńskiej prowadzono wykopy i korytowanie. W sumie wydobyto 500 m3 ziemi i zużyto tyle samo materiału nasypowego.
– Na wszystkich obiektach inżynierskich trwa betonowanie poszczególnych elementów. Zabetonowano już część stropu podziemnego tunelu przecinającego pl. Daszyńskiego – mówi Jarosław Kornaś. Kolejne odcinki ścian tunelu są szalowane i betonowane, a za wykonanymi już ścianami zdemontowano stalowe grodzice i oczepy. Betonowane są kolejne filary podpór zarówno estakady Żółkiewskiego, jak i filary estakad na terenami zalewowymi po obu stronach rzeki. Podobne prace wykonywane są też przy wiadukcie nad koleją.
Na wykonanych już filarach lewobrzeżnych estakad trwa montaż stalowych elementów konstrukcji poziomych, których przybywa z tygodnia na tydzień, a na prawym brzegu montowano tymczasowe rusztowania i podpory pod kolejne stalowe elementy łuków.