Rynek Infrastruktury
Początek maja był czasem, gdy zakończono palowanie na sztucznej wyspie w nurcie rzeki. Wbito 395 pali fundamentowych. Rozpoczęto również wylewanie chudego betonu po wykonaniu płytkiego wykopu. Następny etap obejmie skucie głowic pali i zbrojenie fundamentu centralnej podpory mostu.
Na prawym i lewym brzegu Wisły wykonywane są fundamenty skrajnych podpór mostu. Na prawym brzegu wykonano już zbrojenie tarczy i rozpoczęto jej betonowanie. Obok podpory na kilkuhektarowym placu łączone są ze sobą kolejne elementy stalowych łuków. Robotnicy zajmują się także zbrojeniem i betonowaniem kolejnych filarów łącznic prowadzących na most.
Rozpoczęto również budowę podpór estakady Żółkiewskiego. W ziemię wwiercono 10 sztuk pali wielkośrednicowych. Na powstałych w zeszłym roku pierwszych czterech podporach tej estakady zamontowano już stalowe przęsła, a w tym miesiącu rozpoczęto szalowanie ustroju nośnego. Kolejne stalowe elementy będą montowane po wykonaniu pozostałych filarów podpór. Nastąpi to jednak dopiero po wprowadzeniu trzeciego etapu zmian w ruchu drogowym.
Nie mniej dzieje się na lewym brzegu Wisły. Tam z tygodnia na tydzień powstają kolejne metry nowych dróg prowadzących na most oraz ścieżki rowerowe i chodniki. Wraz z nowymi drogami powstaje infrastruktura podziemna – kanalizacja deszczowa i sanitarna. W górę pną się filary wiaduktu nad koleją, a w ulicy Rypińskiej trwają prace wykończeniowe przy przejściu podziemnym.
Wykonawca nowego toruńskiego mostu ma już za sobą ponad 18 miesięcy prac, których efekty widać wyraźnie po obu stronach rzeki i w jej nurcie.