Partner serwisu
Drogi i autostrady

Toruń: Rosną podpory i łuki nowego mostu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
27-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Toruń: Rosną podpory i łuki nowego mostu
fot. Strabag
W drugiej połowie lipca na budowie mostu przez Wisłę w Toruniu robotnicy wykonywali ostatnie prace przy scalaniu stalowych elementów łuku. Wykonawca zabetonował już kolejne ławy fundamentowe i zakończył betonowanie ławy fundamentowej centralnej podpory mostu.

Jak informuje Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, obecnie budowa mostu zbliża się do najbardziej spektakularnego etapu, którym będzie montaż łuków przeprawy. Do jesieni gotowe będą w całości wszystkie trzy podpory mostu.


Na sztucznej wyspie w nurcie rzeki są prowadzone prace związane ze zbrojeniem, szalowaniem i betonowaniem kolejnych fragmentów podpory centralnej. Gdy zostaną wykonane fundamenty, wykonawca przystąpi do prac nad wezgłowiami.


Prace przy podporach brzegowych po obu stronach Wisły postępują zgodnie z planami wykonawcy. Na prawobrzeżnej podporze wykonano zbrojenie i szalowanie kolejnych segmentów wezgłowia. Z kolei na lewobrzeżnej podporze mostu rozszalowano cokół pod filary, a następnie przystąpiono do zbrojenia startera wezgłowia.


Ostatnie dni były okresem montowania na podporach prawobrzeżnych estakad stalowych elementów konstrukcji tuż nad ulicą Winnica. Prowadzone były również prace przy zbrojeniu i szalowaniu oraz betonowaniu cokołów pod kolejne filary.

 


Większy widok mapy


Na placu Daszyńskiego trwało betonowanie filarów piątej podpory estakady Żółkiewskiego. W związku z budową podziemnego tunelu kontynuowano wykonywanie wykopu w południowej części placu. Ścianki szczelne były zagłębiane i zostały zamontowane rozpory.


Natomiast na lewobrzeżnym placu budowy na podporach wiaduktu nad koleją zamontowano już wszystkie stalowe elementy konstrukcji. Na całej długości ulicy Otłoczyńskiej prowadzone były prace związane z wykańczaniem ścieżek rowerowych, a na części ulicy Rypińskiej rozebrano nawierzchnię. W przejściu podziemnym wykańczano były gzymsy ścian oraz wykonana została warstwa ochronna na płytach.


Budową mostu w Toruniu zajmuje się firma Strabag. Prace powinny zostać zrealizowane w 2013 roku i pochłoną ponad 753 mln zł. Zadanie to jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach POIiŚ na poziomie 327,01 mln zł.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5