Rynek Infrastruktury
Jak informuje Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, obecnie budowa mostu zbliża się do najbardziej spektakularnego etapu, którym będzie montaż łuków przeprawy. Do jesieni gotowe będą w całości wszystkie trzy podpory mostu.
Na sztucznej wyspie w nurcie rzeki są prowadzone prace związane ze zbrojeniem, szalowaniem i betonowaniem kolejnych fragmentów podpory centralnej. Gdy zostaną wykonane fundamenty, wykonawca przystąpi do prac nad wezgłowiami.
Prace przy podporach brzegowych po obu stronach Wisły postępują zgodnie z planami wykonawcy. Na prawobrzeżnej podporze wykonano zbrojenie i szalowanie kolejnych segmentów wezgłowia. Z kolei na lewobrzeżnej podporze mostu rozszalowano cokół pod filary, a następnie przystąpiono do zbrojenia startera wezgłowia.
Ostatnie dni były okresem montowania na podporach prawobrzeżnych estakad stalowych elementów konstrukcji tuż nad ulicą Winnica. Prowadzone były również prace przy zbrojeniu i szalowaniu oraz betonowaniu cokołów pod kolejne filary.
Na placu Daszyńskiego trwało betonowanie filarów piątej podpory estakady Żółkiewskiego. W związku z budową podziemnego tunelu kontynuowano wykonywanie wykopu w południowej części placu. Ścianki szczelne były zagłębiane i zostały zamontowane rozpory.
Natomiast na lewobrzeżnym placu budowy na podporach wiaduktu nad koleją zamontowano już wszystkie stalowe elementy konstrukcji. Na całej długości ulicy Otłoczyńskiej prowadzone były prace związane z wykańczaniem ścieżek rowerowych, a na części ulicy Rypińskiej rozebrano nawierzchnię. W przejściu podziemnym wykańczano były gzymsy ścian oraz wykonana została warstwa ochronna na płytach.
Budową mostu w Toruniu zajmuje się firma Strabag. Prace powinny zostać zrealizowane w 2013 roku i pochłoną ponad 753 mln zł. Zadanie to jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach POIiŚ na poziomie 327,01 mln zł.