Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Toruń: Przed wykonawcą mostu montaż łuków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
06-12-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Toruń: Przed wykonawcą mostu montaż łuków
fot. UM Toruń
Według założeń firmy Strabag, wykonawcy mostu, w najbliższym czasie na toruńskiej przeprawie zamontowane zostaną stalowe łuki. Każde z dwóch łukowych przęseł będzie miało 270 m długości. Pierwsze jest już prawie gotowe.

W planach budowy mostu przewidziano cztery zasadnicze etapy: wybudowanie podpory, montaż łuków stalowych, montaż pomostu i wbudowanie wyposażenia. Stalowe łuki wraz z podwieszonym na rurowych wieszakach pomostem są głównymi elementami nośnymi mostu. To jednak montaż tych pierwszych jest najbardziej wyczekiwanym elementem całego procesu budowy. 

Cztery, połączone ze sobą barki wyposażone w ogromną wieżę montażową przetransportują gotowe przęsła w miejsce wbudowania, gdzie nastąpi oparcie ich na wezgłowiach i wykonanie styków montażowych. Do stabilizacji transportowanych elementów wykorzystane zostaną holowniki oraz liny cumownicze. Na czas transportu ruch żeglowny na Wiśle zostanie wstrzymany. Terminowość wydarzenia zależy od odpowiedniego poziomu wody w Wiśle oraz bezwietrznej i stabilnej pogody.

Łuki usytuowano symetrycznie po obu stronach mostu w dwóch płaszczyznach nachylonych do wewnątrz o kąt 10 stopni. W przekroju łuki stanowią stalowe skrzynki o wymiarach poprzecznych 2,7m x 3,5m.Dołem łuki stalowe utwierdzone są w betonowych wezgłowiach połączonych z ławami fundamentowymi. Na całej długości łuków stworzono możliwość komunikacji wewnętrznej dla obsługi technicznej po odpowiednich trapach i pochylniach.

Cała konstrukcja stalowa łuków została zabezpieczona antykorozyjnie. Na potrzeby projektu wykonano model przestrzenny symulujący siły oddziałujące na płyty pomostu, łuki stalowe, betonowe wezgłowia oraz podwieszenie pomostu. Analizę łuków stalowych w różnych etapach montażowych przeprowadzono poprzez odpowiednie sterowanie ciężarami własnymi, podporami i przegubami.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5