Rynek Infrastruktury
W planach budowy mostu przewidziano cztery zasadnicze etapy: wybudowanie podpory, montaż łuków stalowych, montaż pomostu i wbudowanie wyposażenia. Stalowe łuki wraz z podwieszonym na rurowych wieszakach pomostem są głównymi elementami nośnymi mostu. To jednak montaż tych pierwszych jest najbardziej wyczekiwanym elementem całego procesu budowy.
Cztery, połączone ze sobą barki wyposażone w ogromną wieżę montażową przetransportują gotowe przęsła w miejsce wbudowania, gdzie nastąpi oparcie ich na wezgłowiach i wykonanie styków montażowych. Do stabilizacji transportowanych elementów wykorzystane zostaną holowniki oraz liny cumownicze. Na czas transportu ruch żeglowny na Wiśle zostanie wstrzymany. Terminowość wydarzenia zależy od odpowiedniego poziomu wody w Wiśle oraz bezwietrznej i stabilnej pogody.
Łuki usytuowano symetrycznie po obu stronach mostu w dwóch płaszczyznach nachylonych do wewnątrz o kąt 10 stopni. W przekroju łuki stanowią stalowe skrzynki o wymiarach poprzecznych 2,7m x 3,5m.Dołem łuki stalowe utwierdzone są w betonowych wezgłowiach połączonych z ławami fundamentowymi. Na całej długości łuków stworzono możliwość komunikacji wewnętrznej dla obsługi technicznej po odpowiednich trapach i pochylniach.
Cała konstrukcja stalowa łuków została zabezpieczona antykorozyjnie. Na potrzeby projektu wykonano model przestrzenny symulujący siły oddziałujące na płyty pomostu, łuki stalowe, betonowe wezgłowia oraz podwieszenie pomostu. Analizę łuków stalowych w różnych etapach montażowych przeprowadzono poprzez odpowiednie sterowanie ciężarami własnymi, podporami i przegubami.