ew
Przed końcem 2011 roku firma Strabag przygotowywała podpory tymczasowe pod stalowe elementy łuków mostu. Coraz więcej elementów jest zamontowanych na zabetonowanych filarach estakady E3.
Rozpoczęły się także prace przy stabilizacji skarpy, co umożliwi kontynuowanie wbijania pozostałych pali fundamentowych podpór, które znajdują się przy niej. Dalsze roboty będą związane z wykopaniem dalszej części tunelu, który musi przebić się przez skarpę. Na rozpoczęcie tych prac trzeba będzie zaczekać do połowy tego roku.
W powstałej już części podziemnego tunelu wykonywanie jest zbrojenie i betonowanie ścian i słupów oraz montaż wież podpierających strop. Z kolei na placu Ignacego Daszyńskiego w maju wprowadzony zostanie kolejny etap nowej organizacji ruchu drogowego.
Łagodna zima pozwala kontynuować roboty drogowe. Po lewej stronie w okolicy ronda przy ulicy Łódzkiej i Lipnowskiej realizowana jest łącznica zjazdowa, a w najbliższych miesiącach ukończone będzie podziemne przejście dla pieszych w pobliżu ulicy Rypińskiej, a także montaż konstrukcji stalowej wiaduktu nad torami kolejowymi.
Jednym z najważniejszych zadań będzie wbicie 400 pali pod centralną podporę mostu i wykonanie jej fundamentów. Latem zamontowane będą scalone wcześniej łuki mostu.
Wykonawcą mostu jest firma Strabag, Strabag AG oraz Hermann Kirchner Polska. Most ma być gotowy 4 lipca 2013 roku. Koszt inwestycji to około 700 mln zł. 327 mln zł z tej kwoty będzie pochodzić z programu unijnego Infrastruktura i Środowisko, resztę pokryje miasto oraz kredyt z EBI.