Partner serwisu
Drogi i autostrady

Toruń: Prace przy moście trwają mimo zimy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
27-01-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MZD Toruń

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Toruń: Prace przy moście trwają mimo zimy
fot. Strabag
Wykonawcy mostu w Toruniu już od pierwszych dni nowego roku wzięli się ostro do pracy. Pod koniec stycznia na koncie mają już około 1430 m3 wylanego betonu konstrukcyjnego, 150 ton zużytej stali zbrojeniowej i kolejne 33 pale wbite w ziemię. Większość pali, które wbito w tym miesiącu to pale testowe pod centralną podporę mostu.

W połowie stycznia pomimo utrzymującego się niskiego stanu wody w Wiśle, budowlańcom udało się dokończyć budowę pochylni wjazdowej na sztuczną wyspę i wprowadzić na nią kilkudziesięciotonową palownicę. Następnym etapem prac na wyspie będzie przeprowadzenie badań wbitych pali.

 

Prace na podporach brzegowych mostu są nieco bardziej zaawansowane. Po prawej stronie rozpoczęto montaż zbrojenia fundamentu, natomiast na lewym brzegu wylano beton podkładowy i skuwano głowice pali fundamentowych tej podpory. Na plac do scalania systematycznie przybywają stalowe elementy łuków mostu, a budowlańcy montują je na tymczasowych podporach i spawają w całość. Podobne prace wykonywane są na lewym brzegu, gdzie montowane są kolejne stalowe elementy estakady E3, a obok wyładowywane są już stalowe fragmenty estakady E4.

 

Na nieco dalszym odcinku trasy mostowej zakończono wszystkie prace związane z wykonaniem konstrukcji przejścia podziemnego pod ulicą Rypińską. Do wykonania pozostały jeszcze roboty wykończeniowe, które będą prowadzone dopiero w okresie wiosennym. Tymczasem nadal kontynuowano prace przy wiadukcie nad koleją, gdzie zbrojono, szalowano i betonowano korpusy podpór. Te same prace prowadzono też na niedokończonych filarach podpór estakad po obu stronach rzeki.

 

Na placu Daszyńskiego oprócz deskowania płyty stropowej części tunelu pracownicy Strabaga wykonywali też kanalizację deszczową w tym obiekcie oraz izolację i zasypkę zabetonowanych ścian. W najbliższych dniach rozpocznie się demontaż rurowych rozpór ścianek szczelnych tunelu.


Temperatury utrzymujące się powyżej zera pozwalają jak na razie kontynuować większość robót, a w najbliższym czasie rozpoczną się prace związane z wykonaniem wodociągu i gazociągu biegnących w stropie tunelu.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5