Rynek Infrastruktury
Główne roboty drogowe wokół nowej toruńskiej inwestycji to przygotowywanie nawierzchni pod kolejne odcinki dróg, a także plantowanie i obsadzanie skarp i zieleńców roślinnością oraz pielęgnacja już zrealizowanych obszarów zielonych.
W obrębie mostu wykonano zbrojenie i szalowanie kolejnych fragmentów prawej podpory brzegowej oraz ułożono kolejne elementy wzmacniające wokół podpory nurtowej. Na placu montażowym w ostatnim tygodniu miało miejsce zbrojenie i szalowanie ław fundamentowych pod tory ślizgowe. Pomalowane zostały również kolejne elementy stalowych łuków, a na brzegu rzeki rozpoczęto kopanie doków dla barek, które przetransportują scalone łuki na podpory.
W minionym tygodniu przy prawobrzeżnych estakadach montowano stalowe elementy konstrukcji na podporach. W pozostałej części tunelu na pl. Daszyńskiego budowniczowie betonowali ściany oraz słupy, wykonywali gzymsy, a także układali izolacje na płycie dennej. Prace związane z estakadą Żółkiewskiego to przede wszystkim betonowanie kolejnych fragmentów konstrukcji, próbne obciążenia podpory nr 6 oraz pale wiercone na siódmej już podporze tego obiektu.
W drugim tygodniu sierpnia na budowie nowego mostu w Toruniu zużyto 553 m3 betonu i 90 ton stali zbrojeniowej. Na budowie pracowało w sumie 316 osób mając do dyspozycji 128 sztuk ciężkiego sprzętu budowlanego.