Rynek Infrastruktury
Decyzja została uchylona 14 grudnia, jednak nie oznaczała wstrzymania prac, a unieważnienie pozwolenia na budowę. Dlatego roboty mogą wciąż trwać.
Do końca 2011 roku do miasta dotrze około 900 ton konstrukcji stalowej głównego mostu oraz ponad 1 tys. ton stali konstrukcyjnej estakad. Gdy budowlańcy scalą stalowe elementy łuku mostu, przetransportują je barkami i zamontują na trzech podporach.
Robotnicy zdjęli szalunek ze ścian podziemnego przejścia pod ulicą Rypińską, szalowali korpusy i filary podpór wiaduktu nad torami kolejowymi przy ulicy Otłoczyńskiej i zamontowali stalową konstrukcję prowadzącą na most estakady. Te same prace są wykonywane na prawej stronie Wisły.
Wykonawcą mosty jest firma Strabag, Strabag AG oraz Hermann Kirchner Polska. Most ma być gotowy 4 lipca 2013 roku. Koszt inwestycji to około 700 mln zł. 327 mln zł z tej kwoty będzie pochodzić z programu unijnego Infrastruktura i Środowisko, resztę pokryje miasto oraz kredyt z EBI.