Rynek Infrastruktury
Tuż obok placu do scalania wykonywane były ławy fundamentowej podpory brzegowej mostu. Na wysokości ul. Otłoczyńskiej powstawały filary wiaduktu kolejowego. Na terenach zalewowych po obu stronach rzeki stanęły filary podpór estakad, na lewym brzegu zaś rozpoczęto montaż stalowej konstrukcji. W nurcie rzeki przygotowano sztuczną wyspę pod centralną podporę mostu, a na placu Daszyńskiego, gdzie powstaje trzypoziomowy węzeł komunikacyjny, rozpoczęły się wstępne prace przy wykonywaniu podziemnego tunelu.
Główne podpory mostu są już widoczne. Zarówno po prawej, jak i lewej stronie, także w nurcie rzeki, wykonawcy przeprawy szalują i betonują kolejne elementy podpór, a także montują już stalową konstrukcję pod częścią jezdną. W okolicy ul. Otłoczyńskiej obecnie trwa rozszalowywanie płyt pomostu wiaduktu kolejowego.
Na terenach zalewowych natomiast trwa spawanie kolejnych elementów stalowej konstrukcji, montaż łożysk estakady i zbrojenie płyt pomostowych. Tunel na pl. Daszyńskiego osiąga już docelowy kształt, trwa tam obecnie szalowanie ścian i stropów ostatnich sekcji.
Zaawansowanie rzeczowe projektu przekroczyło 60%, a finansowe 300 mln zł. Przed nami jeszcze w tym roku: montaż konstrukcji łukowej mostu, ustawienie ekranów akustycznych na prawobrzeżu, podwieszenie za pomocą lin wantowych części estakady Żółkiewskiego, ponowne uruchomienie linii tramwajowej po przebudowie torowiska na pl. Daszyńskiego, zakończenie prac przy realizacji elementów konstrukcyjnych tunelu T2, betonowanie płyt pomostu estakad prawobrzeżnych i lewobrzeżnych, uruchomienie wjazdu i wyjazdu ul. Wschodnią z pl. Daszyńskiego.
Finalnie trasa mostowa przez Wisłę będzie miała 540 m długości i 24 m szerokości, a rozpiętość dwóch łukowych przęseł mostu wyniesie 270 m.