Partner serwisu
Drogi i autostrady

Toruń: Lipcowe prace na budowie mostu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-07-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Toruń: Lipcowe prace na budowie mostu
fot. Strabag
Na placu Daszyńskiego w Toruniu rosną kolejne podpory estakady Żółkiewskiego, na podporach prawobrzeżnych estakad przybywa stalowych elementów konstrukcji, a po obu stronach rzeki powstają nowe drogi i ścieżki rowerowe.

W pierwszej połowie lipca w ciągu ul. Otłoczyńskiej trwały prace przy wykonywaniu ścieżki rowerowej i chodników, a przy ul. Dwernickiego wykonywano nowe wjazdy do posesji. Podobne prace prowadzono na prawym brzegu rzeki. W ciągu ul. Wschodniej ułożono chodnik i krawężnik kamienny. Ponadto drogowcy rozpoczęli profilowanie i zagęszczanie podłoża pod torowisko tramwajowe przy pl. Daszyńskiego w ciągu ul. Szosa Lubicka. Równolegle do prac drogowych kontynuowano prace związane z infrastrukturą podziemną.

 

Przy estakadzie Żółkiewskiego wykonano pierwsze pale wiercone na szóstej podporze i rozszalowano zabetonowaną wcześniej część płyty pomostowej pomiędzy trzecią i czwartą podporą. Pozwoliło to wykonawcy na demontaż elementów podtrzymujących do tej pory stalową konstrukcję estakady. Operacja ta wymagała wprowadzenia czasowej, krótkotrwałej zmiany w organizacji ruchu w okolicy skrzyżowania ulic: Szosy Lubickiej i Żółkiewskiego.

 


Większy widok mapy

 

Na podporach prawobrzeżnych estakad budowniczowie spawali styki stalowej konstrukcji i betonowali ciosy podłożyskowe na filarach, na których w następnej kolejności będą montowane stalowe elementy.


Tymczasem na wyspie w nurcie rzeki trwały prace przy centralnej podporze mostu. Rozpoczęto szalowanie, zbrojenie i betonowanie następnych fragmentów tego obiektu. W pracach pomagał wysoki na kilkadziesiąt metrów żuraw wieżowy, który stanął na wyspie już na początku miesiąca. Gołym okiem widać również postępy prac przy podporach brzegowych po obu stronach Wisły.

 

W pierwszej połowie lipca przy budowie mostu zużyto 880 m3 betonu i 45 ton stali zbrojeniowej. Na budowie pracowało w sumie około 321 osób mając do dyspozycji 156 sztuk ciężkiego sprzętu budowlanego.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5