Rynek Infrastruktury
W pierwszej połowie lipca w ciągu ul. Otłoczyńskiej trwały prace przy wykonywaniu ścieżki rowerowej i chodników, a przy ul. Dwernickiego wykonywano nowe wjazdy do posesji. Podobne prace prowadzono na prawym brzegu rzeki. W ciągu ul. Wschodniej ułożono chodnik i krawężnik kamienny. Ponadto drogowcy rozpoczęli profilowanie i zagęszczanie podłoża pod torowisko tramwajowe przy pl. Daszyńskiego w ciągu ul. Szosa Lubicka. Równolegle do prac drogowych kontynuowano prace związane z infrastrukturą podziemną.
Przy estakadzie Żółkiewskiego wykonano pierwsze pale wiercone na szóstej podporze i rozszalowano zabetonowaną wcześniej część płyty pomostowej pomiędzy trzecią i czwartą podporą. Pozwoliło to wykonawcy na demontaż elementów podtrzymujących do tej pory stalową konstrukcję estakady. Operacja ta wymagała wprowadzenia czasowej, krótkotrwałej zmiany w organizacji ruchu w okolicy skrzyżowania ulic: Szosy Lubickiej i Żółkiewskiego.
Na podporach prawobrzeżnych estakad budowniczowie spawali styki stalowej konstrukcji i betonowali ciosy podłożyskowe na filarach, na których w następnej kolejności będą montowane stalowe elementy.
Tymczasem na wyspie w nurcie rzeki trwały prace przy centralnej podporze mostu. Rozpoczęto szalowanie, zbrojenie i betonowanie następnych fragmentów tego obiektu. W pracach pomagał wysoki na kilkadziesiąt metrów żuraw wieżowy, który stanął na wyspie już na początku miesiąca. Gołym okiem widać również postępy prac przy podporach brzegowych po obu stronach Wisły.
W pierwszej połowie lipca przy budowie mostu zużyto 880 m3 betonu i 45 ton stali zbrojeniowej. Na budowie pracowało w sumie około 321 osób mając do dyspozycji 156 sztuk ciężkiego sprzętu budowlanego.