Rynek Infrastruktury
W styczniu tego roku Miejski Zarząd Dróg w Toruniu złożył do Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie – instytucji, która jest stroną umowy o dofinansowanie – wniosek o weryfikację aneksu dotyczącego przedłużenia terminu realizacji inwestycji pn. „Budowa mostu drogowego w Toruniu wraz z drogami dojazdowymi”.
CUPT zweryfikował przesłane dokumenty. W swojej odpowiedzi Centrum poinformowało, że przedstawiony stan faktyczny, czyli niski poziom wody w Wiśle, bez wątpienia jest okolicznością uniemożliwiającą zrealizowanie określonych prac w terminach przewidzianych kontraktem.
„Dlatego zmiana łączącej strony umowy w zakresie czasu na ukończenie jest dopuszczalna i uzasadniona” – czytamy w piśmie. Opinia ta stanowi dla MZD podstawę do zawarcia aneksu dotyczącego terminu zakończenia robót budowlanych.
Budowa mostu drogowego w Toruniu to obecnie największa inwestycja realizowana na terenie regionu i Torunia. Jej zaawansowanie rzeczowe osiągnęło około 80 procent. Codziennie na budowie pracuje około 400 osób i ponad 100 sztuk sprzętu ciężkiego. Najważniejszą toruńską inwestycję realizuje, jako generalny wykonawca, konsorcjum Strabag.