Rynek Infrastruktury
Asfalt jest układany na całej szerokości jezdni . Do jego układania używany jest specjalistyczny sprzęt, sprowadzony przez firmę Strabag z Niemiec. Pozwala to na ułożenie asfaltu lanego bezszwowo, czyli bez łączeń technologicznych na styku wykonanych odcinków.
Zanim asfalt jest wylany, wykonana wcześniej izolacja betonowej płyty jest czyszczona i pokrywana specjalnym klejem. Na to są dopiero wylewane dwie warstwy asfaltu: wiążąca (5 cm) i ścieralna(4 cm). Pierwsza z nich pod wpływem wysokiej temperatury wchodzi w reakcje chemiczną z klejem i łączy się z izolacją płyty, stanowiąc dodatkowe zabezpieczenie konstrukcji przed korozją.
Krzysztof Wąchalski jeden z projektantów toruńskiej inwestycji zastosowanie asfaltu lanego na toruńskim moście tłumaczy trwałością i względami bezpieczeństwa. –Taki asfalt jest bardziej szorstki i przy niewielkim oblodzeniu praktycznie eliminuje możliwość poślizgu. Poza tym zwykły asfalt średnio wytrzymuje 10 lat. Natomiast rozwiązanie zastosowane na moście wytrzyma przynajmniej 20 lat – mówi. Asfalt lany będzie na wszystkich obiektach inżynierskich, które powstały na trasie mostowej. W sumie zostanie wylanych 38524 m2.