Największe elementy maszyny TBM, która będzie drążyła tunel na drodze ekspresowej S19 Rzeszów Płd. - Babica, dotarły już do portu w Hamburgu - informuje GDDKiA.
Statek, który wyruszył z portu Santander w Hiszpanii dotarł do Hamburga. Kolejny przystanek to Szczecin. Z Zachodniego Pomorza na specjalnych barkach transportem rzecznym będą przetransportowane do Opola. Do Babicy dotrą na specjalnych platformach transportem lądowym. Transport elementów TBM (Tunnel Boring Machine), która wydrąży podziemny obiekt,
rozpoczął się ponad miesiąc temu.
Za wykonanie tego tunelowego odcinka drogi o długości 2,2 km odpowiada konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construcción. To hiszpański konsorcjant i zarazem udziałowiec Mostostalu jest odpowiedzialny za dostarczenie maszyny drążącej. Tarcza TBM
ruszyła w drogę z Noblejas w Hiszpanii we wrześniu. Transportem lądowym z Hiszpanii na plac budowy dostarczone zostaną lżejsze elementy tarczy.
Między Rzeszowem i Babicą ma powstać tunel o długości ponad 2,2 km. Pierwsze łopaty na placu budowy zostały wbite wiosną tego roku. W drodze na plac budowy jest już tarcza