Czekamy na zatwierdzenie przebiegu południowej obwodnicy Nowego Targu. Droga ma połączyć węzeł Nowy Targ Południe na DK-47 z DK-49. Inwestor złożył już wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.
Wariant preferowany, którego zatwierdzenia oczekuje inwestor (określany jako nr 3) ma 4,53 km długości. Wyznaczono go z wykorzystaniem korytarza zostawionego przez miasto Nowy Targ w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego. Obwodnica ma powstać jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas będzie miał 3,5 m szerokości z 3-metrowym pasem rozdziału.
Trasa ma się zaczynać na węźle Nowy Targ Południe ma początkowo biec estakadą w kierunku wschodnim, a następnie północnowschodnim wzdłuż brzegu Białego Dunajca. Pod estakadą zaplanowano rondo jako połączone z ul. Szaflarską. Będzie służyło jako zjazd i zjazd na obwodnicę kierowcom jeżdżącym na trasie Zakopane – Krościenko. Projektowana przez miasto Nowy Targ ul. Sikorskiego będzie połączona z rondem przy ul. Szaflarskiej, dzięki czemu również zyska dostęp do obwodnicy – wyjaśnia inwestor.
Ponadto zaplanowano mur oporowy w pobliżu Nowotarskiej Strefy Relaksu i ekrany akustyczne. Na północ od istniejącej kładki pieszo-rowerowej powstanie most nad Białym Dunajcem, dalej trasa połączy się z istniejącą DK-49 ok. 300 metrów na północ od Zakładu Gospodarowania Odpadami. Na połączeniu powstanie rondo. Dalej droga będzie poprowadzona na południe w obecnym śladzie DK-49 do ronda na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 969 - obwodnicą Waksmundu. Ten odcinek ma być rozbudowany do dwóch jezdni, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
Inwestor zapewnia, że zadba o zachowanie ciągłości ścieżek rowerowych oraz narciarskich tras biegowych.
Nowa trasa połączy budowany na DK-47 węzeł Nowy Targ Południe z DK-49, co ułatwi dojazd do Białki Tatrzańskiej, Bukowiny Tatrzańskiej, Jurgowa i przejścia granicznego ze Słowacją.