Partner serwisu
Drogi i autostrady

Szmit: Nowy PBDK to kwestia tygodni. Inwestycje zostaną podzielone

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Szmit: Nowy PBDK to kwestia tygodni. Inwestycje zostaną podzielone
fot. GDDKiA
– Obecnie jesteśmy na ostatnim etapie uzgodnień co do zmian w Programie Budowy Dróg Krajowych. Jednak na razie nie możemy podać dokładnego terminu publikacji. Powiedziałbym, że to kwestia kilku tygodni – komentuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Zaznacza również, że inwestycje zostaną podzielone według priorytetu.

Nie odejmujemy, dodajemy i dzielimy

– Co trzeba zaznaczyć, nie planujemy wycofywania inwestycji z obecnego Programu Budowy Dróg Krajowych. Co więcej, chcemy kilka do niego dołożyć. Jednak wyznaczamy priorytety. Najpierw będziemy budować te trasy, które są najbardziej istotne. Z kolei te, które mają mniejsze znaczenie, odłożymy na późniejsze lata – mówi Szmit.

– Jednym z naszych celów jest budowa trasy Via Carpatia z Białegostoku do Lublina w możliwie największym stopniu. Nad tą drogą musimy pracować praktycznie od zera ponieważ za prace przygotowawcze nie zabrał się poprzedni rząd – podkreśla wiceszef resortu infrastruktury i budownictwa. – Z kolei za mniej ważną inwestycję uważamy budowę trasy ekspresowej S6 Koszalin – Gdańsk. Byłoby to bardzo drogie przedsięwzięcie, które możemy przesunąć na następne lata – dodaje.

Za mało pieniędzy?

Jerzy Szmit zaznacza również, że obecny PBDK na lata 2014-2023 jest niedoszacowany. – Poprzednie rząd oszacował go na nieco ponad 100 mld zł kiedy w rzeczywistości jest warty prawie 200 mld zł. Jest to m.in. spowodowane tym, że inwestycje były do niego dodawane w pośpiechu już w czasie kampanii wyborczej w 2015 roku – mówi podsekretarz stanu.

Jednak według ekspertów plan ten jest nieco niedoszacowany, ale nie aż o tak dużą kwotę jaką podaje minister. – Na drogi na pewno nie brakowało 90 mld zł. Najwyżej 35 mld zł i nie był to wielki problem, bo PBDK był rozłożony na lata, aż do 2025 roku – komentuje Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu ZDG TOR.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5