Partner serwisu
Drogi i autostrady

Sześć wariantów S7 Kraków – Myślenice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Sześć wariantów S7 Kraków – Myślenice
fot. Google Maps
Mieszkańcy poznali potencjalne warianty nowego przebiegu drogi między Krakowem Myślenicami. Na razie to korytarze o szerokości 3,5 km. Na etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wybrane warianty zostaną doszczegóławione.

– Droga krajowa nr 7 między Krakowem a Myślenicami jest coraz bardziej zatłoczona. W ciągu ostatnich lat ruch na niej wzrósł o 20-25%, spodziewamy się dalszych wzrostów. Dlatego zasadne jest prowadzenie prac przygotowawczych dla budowy nowej drogi ekspresowej na południe od Krakowa. Te prace się toczą od 2020 r. i dzisiaj widzimy pierwsze ich efekty. To bardzo wstępny etap koncepcyjny, ale pokazuje, że idziemy w dobrą stronę w tej sprawie – mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Prace analityczne zakończyły się jesienią 2021 r., a w grudniu gotowe było całe opracowanie. 27 stycznia przedstawiono je mieszkańcom.


Studium korytarzowe to wstępny, ale jednocześnie jeden z kluczowych etapów złożonego i skomplikowanego procesu, jakim jest przygotowanie inwestycji drogowej. To właśnie dokumentacja przygotowana na etapie SK pozwala podjąć decyzję o prowadzeniu dalszych prac oraz w jakim dokładnie obszarze projektanci mają wytyczyć możliwe warianty przebiegu drogi. Należy przy tym pamiętać, że mowa o korytarzach, a nie konkretnych wariantach. Szczegółowe analizy dotyczące precyzyjnego przebiegu inwestycji czy jej wpływu na środowisko będą przeprowadzane w późniejszych czasie.

W celu wyznaczenia tras, łączących autostradę A4 na południe od Krakowa z drogą ekspresową S7 za Myślenicami, GDDKiA poddała analizie obszar na terenie województwa małopolskiego obejmujący blisko 3 tys. km². Opracowanie objęło swoim zakresem siedem powiatów i aż 34 gminy. Analizowany obszar charakteryzuje się pagórkowatym ukształtowaniem terenu, mocno zróżnicowanym wysokościowo. Istnieją tam również specyficzne uwarunkowania geologiczne, które odpowiadają za występujące bardzo licznie osuwiska (lub obszary podatne na osuwiska). Charakterystyczna dla tego obszaru jest też rozproszona zabudowa.
Podczas pierwszego etapu prac przeprowadzone zostały analizy sieci drogowej. Na badanym obszarze wyznaczono 14 propozycji tras łączących autostradę A4 w okolicy Krakowa z S7 za Myślenicami. Ostatecznie spośród wstępnych propozycji tras, do dalszych analiz w głównej części SK wytypowano sześć korytarzy. Dla wszystkich rozpatrywanych rozwiązań założono przekrój dwujezdniowy po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.

Każdy z analizowanych korytarzy ma swój początek na autostradzie A4 na odcinku od węzła Kraków Łagiewniki do węzła Kraków Bieżanów. Przyjęto natomiast jeden koniec dla wszystkich korytarzy, tj. w miejscu istniejącego odcinka drogi ekspresowej S7 za Myślenicami.

Korytarz 1 - czerwony
• Długość: 23,62 km
• Gminy objęte inwestycją: Kraków, Mogilany, Świątniki Górne, Myślenice
• Początek korytarza na autostradzie A4 w rejonie węzła Kraków Łagiewniki
• Szacowana liczba węzłów: 5
• Szacowana liczba tuneli: 3
• Szacowany koszt całkowity inwestycji: 4,67 mld zł
• Koszt jednostkowy: 197,70 mln zł/km
• Prognoza ruchu: średnio ok. 75 tys. poj./dobę
• Szacunkowe wydłużenie S52 (BDI): 3,92 km

Korytarz 2 - niebieski
• Długość: 24,56 km
• Gminy objęte inwestycją: Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Siepraw, Mogilany, Myślenice
• Początek korytarza na autostradzie A4 w rejonie węzła Kraków Wieliczka
• Szacowana liczba węzłów: 5
• Szacowana liczba tuneli: 5
• Szacowany koszt całkowity inwestycji: 6,01 mld zł
• Koszt jednostkowy: 244,68 mln zł/km
• Prognoza ruchu: średnio ok. 69 tys. poj./dobę
• Szacunkowe wydłużenie S52 (BDI): 3,77 km

Korytarz 3 - różowy
• Długość: 24,31 km
• Gminy objęte inwestycją: Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Siepraw, Myślenice
• Początek korytarza na autostradzie A4 w rejonie węzła Kraków Wieliczka
• Szacowana liczba węzłów: 5
• Szacowana liczba tuneli: 5
• Szacowany koszt całkowity inwestycji: 6,5 mld zł
• Koszt jednostkowy: 267,22 mln zł/km
• Prognoza ruchu: średnio ok. 60 tys. poj./dobę
• Szacunkowe wydłużenie S52 (BDI): 8,6 km

Korytarz 4 - pomarańczowy
• Długość: 26,18 km
• Gminy objęte inwestycją: Kraków, Wieliczka, Siepraw, Myślenice
• Początek korytarza na autostradzie A4 w rejonie nowego węzła Kraków Tuchowska
• Szacowana liczba węzłów: 5
• Szacowana liczba tuneli: 5
• Szacowany koszt całkowity inwestycji: 6,25 mld zł
• Koszt jednostkowy: 238,73 mln zł/km
• Prognoza ruchu: średnio 57 tys. poj./dobę
• Szacunkowe wydłużenie S52 (BDI): 10,9 km

Korytarz 5 - fioletowy
• Długość: 28,71 km
• Gminy objęte inwestycją: Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Mogilany, Myślenice
• Początek korytarza na autostradzie A4 w rejonie nowego węzła Kraków Tuchowska
• Szacowana liczba węzłów: 5
• Szacowana liczba tuneli: 5
• Szacowany koszt całkowity inwestycji: 5,9 mld zł
• Koszt jednostkowy: 205,47 mln zł/km
• Prognoza ruchu: średnio 63 tys. poj./dobę
• Szacunkowe wydłużenie S52 (BDI): brak

Korytarz 6 - brązowy
• Długość: 29,13 km
• Gminy objęte inwestycją: Kraków, Wieliczka, Dobczyce, Siepraw, Myślenice
• Początek korytarza na autostradzie A4 w rejonie węzła Kraków Bieżanów
• Szacowana liczba węzłów: 4
• Szacowana liczba tuneli: 4
• Szacowany koszt całkowity inwestycji: 6,07 mld zł
• Koszt jednostkowy: 208,23 mln zł/km
• Prognoza ruchu: średnio 53 tys. poj./dobę
Szacunkowe wydłużenie S52 (BDI): 11,77 km.

– Kraków i aglomeracja krakowska potrzebuje nowej drogi, która przejmie tranzyt i ułatwi komunikację pomiędzy miejscowościami ościennymi i dzielnicami miasta – mówi Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. – Komunikując od początku nasze plany, chcemy dowiedzieć się, jaki jest społeczny odbiór planowanej przez nas inwestycji i wypracować zgodę, co do głównego kierunku jej realizacji. Chcemy wspólnie wybrać korytarz, który będzie miał szansę późniejszej realizacji – dodał szef GDDKiA.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Elżbieta Pałys 06 września 2023

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Stalowa Wola z drogimi ofertami na projekt rozbudowy Trasy Podskarpowej

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Elżbieta Pałys 06 września 2023

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Stalowa Wola z drogimi ofertami na projekt rozbudowy Trasy Podskarpowej

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5