GDDKiA w Bydgoszczy ma już oferty na projekt i budowę obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego. Zgłosiło się sześciu wykonawców. Najtaniej prace w obu częściach wycenia konsorcjum Kobylarni i Mirbudu.
Obwodnice obu miejscowości powstaną w ciągu drogi krajowej nr 25 jako drogi klasy GP. Będą realizowane jako jedno zadanie z podziałem na dwie części (obwodnica Kamienia Krajeńskiego – cz. 1 obwodnica Sępólna – cz. 2).
Wyświetl większą mapę
GDDKiA przeznaczyła 69,268 mln zł w przypadku I części i 171,280 mln zł na drugą część.
Pierwsza część, czyli obwodnice Kamienia Krajeńskiego najtaniej wyceniło konsorcjum Ko-bylarni i Mirbudu – 43,249 mln zł. Pozostałe propozycje to: Polbud – Pomorze – 68,712 mln zł, Budimex – 69,631 mln zł, Transpol Lider – 87,814 mln zł, Rubau Polska – 88,504 mln zł oraz Strabag – 89,203 mln zł.
Drugą część najtaniej wycenia także konsorcjum Kobylarni i Mirbudu – 115,377 mln zł. Oferty pozostałych wykonawców kształtują się następująco: Polbud Pomorze – 133,383 mln zł, Budimex – 146,281 mln zł, Rubau Polska – 195,288 mln zł oraz Strabag – 207,471 mln zł (firma Transpol Lider złożyła ofertę tylko dla jednej części).
Obwodnica Kamienia Krajeńskiego ma mieć ok. 2,2 km pomiędzy rondem w ciągu ul. Sępoleńskiej, a włą-czeniem do obecnej DK-25 w pobliżu miejscowości Orzełek. Na trasie zaplanowano m.in. most nad rzeką Kamionką.
Obwodnica Sępólna Krajeńskiego ma mieć 6,5 km długości. Na początkowym odcinku będzie poprowadzo-na mostem nad ciekiem wodnym, dalej poprzez wiadukt przekroczy linię kolejową Chojnice – Nakło nad Notecią. Na dalszym odcinku pobiegnie równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 241 zaplanowano skrzyżowanie. Droga pokona także rzekę Sępólenkę (powstanie most) i połączy się z obecnym przebiegiem DK-25 poprzez rondo.
Efektem inwestycji ma być wyprowadzenie ruchu z centrum obu miejscowości, a także poprawa płynności ruchu na trasie Bydgoszcz – Koszalin. Prace budowlane powinny się zakończyć w 2028 roku.