Rynek Infrastruktury
Wraz ze wspomnianymi odcinkami autostrad A1 i A4 o łącznej długości 58 km, system viaTOLL obowiązuje już na sieci tras o długości około 2917 km. W 2018 roku, gdy Kapsch przestanie być operatorem systemu, viaTOLL będzie działał na około 7 tys. km dróg.
Miesiąc temu miało miejsce nowe rozszerzenie płatnej sieci dróg objętej viaTOLL-em. Wówczas dołączyły do niego odcinki A1 Czerniewice – Włocławek Zachód, A1 Świerklany – Gorzyczki, A4 Jarosław Zachód – Korczowa, S8 Syców – Wschód – Wieluń i Łask – Rzgów, S14 na odcinku Pabianice Północ – Róża, S19 Rzeszów Zachód – Świlcza oraz DK-90 na odcinku Jeleń – Baldram.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zamierza wprowadzić elektroniczny pobór opłat dla wszystkich pojazdów, lecz do tej pory nie są znane szczegółowe założenia tej koncepcji. Nie wiadomo, czy nowy system będzie bazował na istniejącym, czy powstanie zupełnie nowy. Umowa z obecnym operatorem, firmą Kapsch, wygasa w 2018 roku i GDDKiA musi do tego czasu wstrzymać się ze zmianą zarządcy infrastruktury zamontowanej przez Kapsch-a.
System viaTOLL od początku funkcjonowania, czyli od 1 lipca 2011 roku do końca lipca 2014 roku zarobił 3,313 mld zł, co daje średnio 3,3 mln zł dziennie. Środki te trafiają do Krajowego Funduszu Drogowego.