Partner serwisu
Drogi i autostrady

System SafeEnd: Bezpieczniej na drogach [WIDEO]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
System SafeEnd: Bezpieczniej na drogach [WIDEO]
fot. SafeEnd
Na wielu drogach w Polsce powszechne jest stosowanie tradycyjnych osłon energochłonnych U-15a. To bezpieczne zakończenie stalowych barier ochronnych w rozwidleniach zjazdów na łącznice. Miejsca te są szczególnie ważne, gdyż istnieje tam podwyższone ryzyko uderzenia pojazdów w zakończenia barier.

Kolejnym, poza stalowymi barierami, równie często stosowanym rozwiązaniem na polskich drogach są tzw. „baranie rogi”. Obydwa te rozwiązania mogą stanowić zagrożenie dla życia kierowców i pasażerów pojazdów, a uderzenie w takie zakończenia barier może mieć tragiczne konsekwencje. W przypadku uderzenia w „barani róg” następuje przebicie pojazdu, a bariera zakończona w gruncie zadziała na pojazd jak katapulta.

Alternatywą dla wspomnianych rozwiązań jest system SafeEnd, będący systemem równoważnym względem klasycznych osłon U-15a. Dodatkowo spełnia on wymogi funkcjonalne określone w rozporządzeniu ministra infrastruktury. Podobnie jak osłony energochłonne, system przy zachowaniu bezpieczeństwa absorbuje energię uderzenia pojazdu w czasie wypadku, co można zobaczyć na filmie poniżej:


SafeEnd jest przeznaczony nie tylko do stosowania na autostradach czy drogach ekspresowych i na różnych nawierzchniach, może również być stosowany zarówno w pasie dzielącym, jak i na poboczu; jako konstrukcja samonośna bez połączenia z barierami lub jako zakotwienie i bezpieczne zakończenie barier ochronnych. W zależności od miejsca i sposobu zamontowania barier ochronnych, konstrukcja może być stosowana jako lewo- lub prawostronna lub obustronna.

System pomyślnie przeszedł testy zderzeniowe dla prędkości 110 km/h. Posiada małe wymiary systemowe (szerokość urządzenia to jedynie 20 cm) oraz nie wymaga zastosowania betonowej płyty fundamentowej. Dzięki temu, może być stosowany w trudno dostępnych miejscach oraz na drogach typu 2+1. W porównaniu do osłon U-15a starego typu, system SafeEnd ma nieskomplikowaną konstrukcję, przez co jest znacząco tańszy od tradycyjnych osłon U-15a starego typu.

W przypadku kolizji nie jest konieczna wymiana całego urządzenia, a jedynie uszkodzonych elementów, co znacząco wpływa zarówno na czas naprawy urządzenia, jak i na obniżenie kosztów jego utrzymania w porównaniu do tradycyjnych osłon energochłonnych U-15a nawet o 50-70%. Dostępne są również warianty urządzenia SafeEnd U-15a dla barier tymczasowych, mało inwazyjne oraz łatwo demontowalne, montowane na czole bariery tymczasowej, najczęściej betonowej.

W Polsce urządzenie zostało już zastosowane między innymi na drodze ekspresowej S8 oraz na Południowej Obwodnicy Gdańska.

Więcej informacji TUTAJ.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ile kosztują wypadki na drogach? Jest nowy raport

Drogi i autostrady

Ile kosztują wypadki na drogach? Jest nowy raport

inf. pras./red. 12 czerwca 2022

„Mniej bandytów drogowych”. Wyższe mandaty działają

Drogi i autostrady

Nauczą jak jeździć na autostradzie. Rusza akcja na A2

Drogi i autostrady

Warszawa. Miasto, które gna na złamanie karku

Drogi i autostrady

Warszawa. Miasto, które gna na złamanie karku

Jakub Dybalski 22 listopada 2018

Ogrodzenie wzdłuż A2 w Łódzkiem do wymiany. Jest za niskie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Ile kosztują wypadki na drogach? Jest nowy raport

Drogi i autostrady

Ile kosztują wypadki na drogach? Jest nowy raport

inf. pras./red. 12 czerwca 2022

„Mniej bandytów drogowych”. Wyższe mandaty działają

Drogi i autostrady

Nauczą jak jeździć na autostradzie. Rusza akcja na A2

Drogi i autostrady

Warszawa. Miasto, które gna na złamanie karku

Drogi i autostrady

Warszawa. Miasto, które gna na złamanie karku

Jakub Dybalski 22 listopada 2018

Ogrodzenie wzdłuż A2 w Łódzkiem do wymiany. Jest za niskie

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5