Partner serwisu
Drogi i autostrady

Symbolicznym uruchomieniem palownicy rozpoczęła się budowa POW

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Symbolicznym uruchomieniem palownicy rozpoczęła się budowa POW
fot. GDDKiA
– Kiedyś „wbijaliśmy łopatę”, teraz „wbijamy pal” to oznacza, że wchodzimy na tej budowie w XXI wiek – mówił, podczas uroczystości otwarcia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu S2, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Według szefa MIB, POW zostanie udostępniona kierowcom jeszcze w 100. rocznicę Bitwy Warszawskiej.

Początek budowy

Dziś oficjalnie otwarta została budowa Południowej Obwodnicy Warszawy. Otwarcia dokonano na odcinku obejmującym budowę mostu przez Wisłę (odcinek B). 25 maja tego roku wojewoda mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla tego fragmentu. Obejmuje ona budowę mostu o długości 1,5 km i szerokości 42 m. Mają to być dwa niezależne obiekty dla każdej z jezdni. w każdym kierunku kierowcy będą mieli do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Poza tym powstaną dwie pochylnie zapewniające komunikację między ścieżką rowerową zlokalizowaną na Wale Zawadowskim a ścieżką rowerową na moście. 

 


– Budowa mostu na Wiśle w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy, leżącej w ciągu drogi ekspresowej S2, przyczyni się do połączenia zachodniej i wschodniej części Polski – mówił Andrzej Adamczyk. – Jestem przekonany, że na stulecie Bitwy Warszawskiej tą drogą pojadą samochody, które dzisiaj blokują ulice Warszawy. Dla Warszawy do „arteria życia” – dodawał. 

Trzy odcinki

Faktyczna budowa pierwszego z odcinków POW ruszyła już na początku marca br. Zaczęła się od prac przy wzmocnieniu tunelu linii metra na Ursynowie (na odcinku A), po to by w przyszłości pod linią poprowadzić tunel drogi ekspresowej. To najtrudniejszy fragment trasy z uwagi na tunel pod I linią metra. Ta część prac została wyłączona z całego odcinka A i otrzymała zezwolenie na realizację. Decyzję zezwalającą na realizację ma już także most przez Wisłę na odcinku B, na którym dziś symbolicznie otwarto budowę. Pozostałe części trasy czekają na otrzymanie „zielonego światła”. Jak powiedział dziś minister Andrzej Adamczyk, najbardziej odległy termin wydania decyzji ZRID dla pozostałych odcinków to październik tego roku. - Być może te terminy, jeśli chodzi o zrid będą wyprzedzone - powiedział.   

Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy została podzielona na trzy etapy. Pierwszy to droga o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła) powierzona firmie Astaldi (wartość 1,222 mld zł). Drugi to trasa licząca 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Ten fragment powierzono Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt (wartość 757,643 mln zł). Trzecia część to droga o długości 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do węzła Lubelska (bez węzła). Realizuje go firma Warbud (wartość 561,660 mln zł).

POW połączy się z WOW

Cała droga ma liczyć 18,5 km i posiadać dwie jezdnie po trzy pasu ruchu. Będzie zawierać m.in. tunel pod linią metra na Ursynowie oraz most przez Wisłę. - Ta obwodnica jest obwodnicą nietypową, bo przebiegającą po terenie miasta stołecznego z tego powodu wynikały trudności - mówił generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad Krzysztof Kondraciuk.  - Ale wszystko mamy poza sobą - dodał.   

POW ma się połączyć ze Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Ta niestety jest w niższym stopniu zaawansowania. Niedawno sprawa dotycząca decyzji środowiskowej dla tej inwestycji została przekazana Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku. Chodziło o konflikt interesów związany z jednym z pracowników, który zamieszkuje na obszarze, przez który przebiega droga - wyjaśnił minister.   
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5