Partner serwisu
Drogi i autostrady

Świnoujście: Przeprawy promowe już nie wystarczają. Budowa tunelu konieczna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
27-02-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RyenkInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Świnoujście: Przeprawy promowe już nie wystarczają. Budowa tunelu konieczna
fot. swinoujscie.pl
– Przepustowość przepraw promowych przez Świnę osiągnęła już maksimum, a to ogranicza rozwój miejscowości i utrudnia poruszanie się. Dlatego konieczne jest zapewnienie płynnego przepływu osób i towarów pomiędzy wyspami Uznam i Wolin – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Janusz Żmurkiewicz, Prezydent Świnoujścia. Miasto już nie może doczekać się kolejnych etapów inwestycji dotyczącej budowy tunelu pod Świną.

Przepustowość barek wykorzystana

Położenie Świnoujścia decyduje o jego istotnym znaczeniu transportowym. Tu krzyżują się szlaki wodne, kolejowe i drogowe, m.in.: port w Świnoujściu oraz droga morska do portów w Szczecinie i Policach, europejska trasa drogowa E65, trasa kolejowa E-59. Od strony Niemiec na polską część wyspy Uznam prowadzi droga krajowa nr 110 (Świnoujście – Rostok) oraz droga krajowa nr 111, będąca łącznikiem z autostradą A20 (biegnącą od Lubeki do autostrady A11 Berlin – Szczecin).

– Trudności pojawiające się przy przekraczaniu cieśniny Świny ograniczają rozwój miasta i regionu. Dlatego konieczne jest zapewnienie płynnego przepływu osób i towarów pomiędzy wyspami Uznam i Wolin. To uniemożliwiają obecnie funkcjonujące przeprawy promowe, których przepustowość – biorąc pod uwagę także bezpieczeństwo ruchu na torze wodnym, który przecinają promy – osiągnęła już maksimum. Dość powiedzieć ,że w sezonie letnim dziennie obsługiwały ponad 10 tys. pojazdów – mówi Janusz Żmurkiewicz.

Tunel da możliwości

Budowa stałego połączenia, poprzez skrócenie czasu podróży i umożliwienie szybszej dostawy towarów i usług, bez wątpienia będzie miała pozytywny wpływ na koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Tunel zwiększy również atrakcyjność inwestycyjną Świnoujścia. zachęci część przedsiębiorców do rozszerzenia swojej działalności na nowe obszary i grupy odbiorców, a także pozytywnie wpływ na rynek pracowników, zapewniając im większą mobilność i możliwości świadczenia pracy.

– Bezsprzeczne korzyści wynikające z realizacji budowy tunelu będą dotyczyć większej przepustowości transportu, mniejszych nakładów finansowych na utrzymanie przepraw promowych – ponieważ planowane jest utrzymanie tylko miejskiej ,obsługiwanej przez promy BIELIK,zadowolenia społeczeństwa, wpływu na gospodarkę wynikającego z ograniczenia przestojów w pracy przedsiębiorstw, zwiększenia atrakcyjności turystycznej, polepszenia jakości życia, zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców, polepszenia warunków pracy i efektywności instytucji publicznych – komentuje prezydent miasta Świnoujście. – Niewątpliwą korzyścią będzie wzrost bezpieczeństwa ruchu na torze wodnym Świnoujście-Szczecin, polegający na wyeliminowaniu miejsc potencjalnych kolizji jednostek zawijających do Świnoujścia i Szczecina z promami obsługującymi przeprawę miejską oraz przeprawę w Karsiborze – dodaje.

Inwestycja dla wszystkich

– Beneficjentami stałego połączenia będą przede wszystkim mieszkańcy miasta Świnoujścia, zmuszeni obecnie do wielu ograniczeń związanych z funkcjonującą przeprawą promową, a także turyści i pensjonariusze uzdrowiska, w tym goście hotelowi, wczasowicze dla których konieczność skorzystania z promu jest uciążliwa ze względu na długie, często kilkugodzinne ,w sezonie, oczekiwanie na przeprawę, mieszkańcy sąsiednich gmin znajdujących zatrudnienie w zakładach pracy na wyspie Uznam, zarówno w części polskiej jak i niemieckiej – mówi Janusz Żmurkiewicz. – Pozytywnie wpłynie również na przedsiębiorców prowadzących działalność w Świnoujściu, którzy teraz zmuszeni są do transportu materiałów oraz maszyn zawodnymi promami – dodaje.

Obecna sytuacja

Świnoujście otrzyma 775 mln złotych dofinansowania na budowę stałego połączenia wysp Wolin i Uznam. Koszt całej inwestycji szacowany jest na blisko 913 mln złotych. Pozostałą kwotę – 137 mln złotych – miasto dołoży z własnego budżetu. Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi postępowanie przetargowe dotyczące budowy przeprawy przez Świnę. Do drugiego etapu przetargu zostali dopuszczeni wszyscy zainteresowani, tj. 14 podmiotów.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Drogi i autostrady

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Mikołaj Kobryński 13 lipca 2023

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Miasto

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Mikołaj Kobryński 07 lipca 2023

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Drogi i autostrady

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Mikołaj Kobryński 13 lipca 2023

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Miasto

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Mikołaj Kobryński 07 lipca 2023

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5