Partner serwisu
Drogi i autostrady

Świnoujście. Ostatnie 10 metrów drążenia tunelu!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf pras./RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Świnoujście. Ostatnie 10 metrów drążenia tunelu!
fot. UM Świnoujście
Finał drążenia tunelu pod Świną w Świnoujściu tuż tuż. W środę 5 września Wyspiarka miała przed sobą jeszcze ok. 10 m. Do 14 września wydrążyła 1474,81 m.

Dziś jest 186. dzień pracy „wielkiego kreta”. W tym czasie maszyna TBM zamontowała 170 pierścieni półtorametrowych oraz 604 dwumetrowe. Teraz Wyspiarka zwolni i zatrzyma się przed betonowym blokiem, gdzie przejdzie jeszcze przegląd narzędzi. Potem powoli przewierci betonowy blok i wejdzie do szybu odbiorczego – informuje inwestor.

Na wyspie Wolin czeka już komora napełniona wodą – to po to, by zrównoważyć ciśnienie podczas przewiercania jej ściany szczelinowej i wchodzenia do niej głowicy maszyny TBM. Kontynuowane są także prace przygotowawcze, które pozwolą wkrótce zdemontować maszynę drążącą.

Na wyspie Uznam, w zakładzie konstrukcji stalowych trwa prefabrykacja tymczasowej konstrukcji podpierającej dla drugiego wyjścia ewakuacyjnego z tunelu.

W zakładzie prefabrykacji produkowane są zbrojenia dla prefabrykatów na konstrukcje wewnętrzne w tunelu TBM, czyli pod płytę jezdną – typ „U” i filigrany oraz płyty sufitowe.

W stacji STP wciąż trwa separacja urobku i oczyszczanie płuczki wiertniczej.

Jak informuje inwestor, w komorze startowej, gdzie Wyspiarka zaczęła swoją pracę, kontynuowane jest uszczelnienie ścian szczelinowych, wiercenie otworów, wykonywanie bruzd w ścianach szczelinowych i wklejanie prętów pod wsporniki stropu pośredniego. Wykonywane jest zbrojenie, szalowanie i betonowanie wsporników stropu pośredniego.

W rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stopową, czyli w segmentach S1- S11, trwają roboty wykończeniowe. Konstrukcja rampy jest też uszczelniana.

Poza tym na wyspie Uznam prowadzone są roboty fundamentowe dla budynku Centrum Obsługi i Trafo K3. Po obu stronach Świny kontynuowana jest przebudowa i budowa sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.

Całkowita długość inwestycji łączącej wyspy Wolin i Uznam, a tym samym Świnoujście z resztą kraju to 3,2 km. Sam tunel drążony pod Świną będzie to ok. 1,48 km. Jest to obiekt jednorurowy, w którym zmieści się dwupasmowa powstanie dwupasowa jezdnia.

Inwestorem dla tego zadania jest miasto, a w roli inwestora zastępczego występuje szczeciński oddział GDDKiA. Wykonawcą jest Porr i Gulermak. Koszt budowy to ok. 912,5 mln zł.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Świnoujście. Głowica tarczy drążącej już rozebrana

Drogi i autostrady

Świnoujście. Głowica tarczy drążącej już rozebrana

ep. 10 listopada 2021

Gdańsk zbuduje trzy tunele dla pieszych pod torami magistrali

Drogi i autostrady

Maszyna TBM wkrótce ruszy z Chin do Świnoujścia

Drogi i autostrady

Tunel w Świnoujściu. Plac budowy przekazany wykonawcy

Drogi i autostrady

Tunel w Świnoujściu. Plac budowy przekazany wykonawcy

Redakcja/inf. pras. 18 października 2019

Ośmiopasmowy zatapiany tunel w Kanadzie. Rozbudowa słynnego George Massey Tunnel

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Świnoujście. Głowica tarczy drążącej już rozebrana

Drogi i autostrady

Świnoujście. Głowica tarczy drążącej już rozebrana

ep. 10 listopada 2021

Gdańsk zbuduje trzy tunele dla pieszych pod torami magistrali

Drogi i autostrady

Maszyna TBM wkrótce ruszy z Chin do Świnoujścia

Drogi i autostrady

Tunel w Świnoujściu. Plac budowy przekazany wykonawcy

Drogi i autostrady

Tunel w Świnoujściu. Plac budowy przekazany wykonawcy

Redakcja/inf. pras. 18 października 2019

Ośmiopasmowy zatapiany tunel w Kanadzie. Rozbudowa słynnego George Massey Tunnel

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5