Miasto Świnoujście ogłosiło przetarg na budowę i przebudowę dróg w celu zapewnienia sprawnego i przyjaznego środowisku dostępu do infrastruktury portu morskiego. Postępowanie zostało podzielone na dwie części, dotyczące odcinków o łącznej długości na poziomie 500 metrów. Obydwie części stanowią element większego projektu kompleksowej przebudowy dróg w przyportowej dzielnicy Warszów na wyspie Wolin.
Pierwsza część dotyczy przebudowy niespełna 400-metrowego odcinka ulicy Barlickiego w przebiegu drogi powiatowej na odcinku łączącym ulicę Dworcową oraz przejazd kolejowy w przebiegu linii kolejowej nr 401 Szczecin Dąbie – Świnoujście Port. Z kolei druga część przetargu obejmuje przebudowę ok. 100-metrowego odcinka ulicy Ludzi Morza pomiędzy skrzyżowaniami z ulicą Barlickiego oraz ulicą Norweską. Inwestycja ta jest częścią budowy połączenia do tzw. obwodnicy Bazy Las, która połączy ulicę Ludzi Morza z drogą krajową nr 3.
Warto przypomnieć, że miasto planowało realizację
kompleksowego projektu przebudowy dróg dojazdowych o długości 13 kilometrów do infrastruktury portowej w przyportowej dzielnicy Warszów, położonej w prawobrzeżnej części Świnoujścia na wyspie Wolin. Inwestycja o szacunkowej wartości 143 mln zł otrzymała wówczas 122 mln zł dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z racji strategicznej rangi inwestycji w odbyło się to w trybie bezkonkursowym. Niestety ceny wykonawstwa znacząco wzrosły, co przełożyło się na
oferty przewyższające kosztorys zamawiającego, dlatego realizacja rzeczonych odcinków odbędzie się w ostateczności bez dofinansowania unijnego. Dodatkowo doszło do przedłużających się uzgodnień, między innymi ze spółką Gaz-System, zarządzającą świnoujskim terminalem LNG.
W ramach przebudowy wykonawca zobowiązany będzie do realizacji robót drogowych, odwodnienia drogi, zabudowy oświetlenia i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej zgodnie z warunkami jej właścicieli, a także prac związanych z zielenią. Jak wskazuje zamawiający, podział zamówienia na części został przeprowadzony z uwzględnieniem lokalizacji poszczególnych zadań oraz ich jednorodności, możliwych kolizji i miejsc styku realizowanych robót.
Jako podstawowe kryterium wyboru wykonawcy w przetargu określona została oferowana cena, wyznaczająca 70% punktów w przetargu. Miasto Świnoujście uwzględni również kryterium jakościowe w postaci “doświadczenia personelu”, za którego spełnienie będzie można otrzymać do 30% maksymalnej punktacji. Przetarg nie zawiera prawa opcji, nie dopuszcza się również składania ofert wariantowych. Okres obowiązywania zamówienia został określony na 18 miesięcy. Do udziału w postępowaniu zostaną dopuszczone podmioty dysponujące doświadczeniem (zamawiający oczekuje referencji w wykonawstwie budowy bądź przebudowy dróg minimum klasy L) oraz określonym minimalnym przychodem netto w ciągu ostatnich 3 lat obrotowych. Oczywiście konieczne będzie także wniesienie wadium.