– Mamy nadzieję ,że już wkrótce dojdzie do wyłonienia wykonawcy i rozpoczęcia samej inwestycji – mówił Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia, podczas spotkania roboczego z przedstawicielami firm, które zakwalifikowały się do drugiego etapu przetargu na budowę tunelu pod Świną. Oferty na jego budowę mamy poznać 17 sierpnia br., jednak jak podaje w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA – z uwagi na liczne pytania termin może zostać przesunięty.
Ważne spotkanie
– To robocze spotkanie jest kolejnym krokiem, który przybliża realizację budowy
tunelu – zaznaczył prezydent. Podczas wydarzenia omówione zostały zagadnienia związane z zarządzaniem i nadzorem nad projektem, dokonana prezentacja przedsięwzięcia, w tym wyników badań gruntowo wodnych oraz innych zadań inwestycyjnych, które będą realizowane w rejonie planowanej inwestycji.
Jak podaje portal „
swinoujskie.info” – w spotkaniu wzięli w udział: prezydent miasta Janusz Żmurkiewicz, jego zastępca Barbara Michalska, przedstawiciele Wydziału Inżyniera Miasta, bezpośrednio pracujący przy przygotowaniu inwestycji oraz szczecińskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi procedurę przetargową.
Przetarg
W czerwcu br. zachodniopomorska GDDKiA wysłała zaproszenia do składania ofert na budowę stałej przeprawy przez Świnę. Teraz inwestor czeka na propozycje ze strony potencjalnych wykonawców. Przy ich ocenie brane pod uwagę będą takie kryteria jak cena (90%) oraz okres realizacji (10%), przy czym oferenci mogą deklarować wykonanie zadania w czasie między 48 a 51 miesięcy od dnia podpisania kontraktu.
– Podpisanie umowy na realizację tej inwestycji powinno nastąpić na przełomie roku 2017/2018, a zakończenie realizacji w grudniu 2021 – informuje Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA w Szczecinie, która pełni funkcje inwestora zastępczego dla tego zadania.
Tunel
Inwestycja przewiduje budowę stałego połączenia między wyspami Uznam i Wolin. Długość całej drogi, która ma zostać zrealizowana w ramach przedsięwzięcia, to ok. 3,4 km, z czego 1,44 km będzie stanowił tunel.
GDDKiA zaznaczyła, że konstrukcja ma być wykonana w technologii drążonej TBM. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów. Powstanie w nim dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m. Poniżej jezdni zaplanowano galerię ewakuacyjną.