Partner serwisu
Drogi i autostrady

Świnoujście: Bliżej budowy tunelu? Ogłoszono przetarg na koncepcję

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Data publikacji:
13-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Świnoujście: Bliżej budowy tunelu? Ogłoszono przetarg na koncepcję
Fot. jard_jard, sxc.hu
Władze Świnoujścia ogłosiły przetarg na stworzenie programu funkcjonalno-użytkowego budowy tunelu pod rzeką Świną, który miałby połączyć wyspy Wolin i Uznam.

Program funkcjonalno-użytkowy to dokument, który określa oczekiwania zamawiającego wobec inwestycji budowlanej, która ma zostać następnie przeprowadzona w systemie projektuj-buduj. Program ma wskazać m.in. wymogi techniczne i finansowe.

– Termin składania ofert mija 22 sierpnia. Na finasowanie dokumentu otrzymamy, według zapewnień marszałka, dofinansowanie z RPO Województwa Zachodniopomorskiego. Czekamy nadal na ujęcie inwestycji w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu 2020 – mówi w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" Robert Karelus, rzecznik Urzędu Miejskiego w Świnoujściu.

Dobrą wiadomością w kontekście przygotowań do budowy tunelu jest przedłużenie decyzji środowiskowej do czerwca 2016 r. Upłynięcie terminu obwiązywania decyzji środowiskowej skutkowałoby prawdopodobnie koniecznością sporządzenia nowego raportu o oddziaływaniu na środowisko, co opóźniłoby całą procedurę co najmniej o kilkanaście miesięcy.

Szacunkowy koszt inwestycji to ok. 600 mln zł (władze Świnoujścia deklarują, że sfinansują z własnych środków ok. 20 proc. inwestycji). Biorąc pod uwagę obecne koszty funkcjonowania świnoujskich promów (samą eksploatację – bez kosztów remontów), to, zważywszy na fakt, iż szacunkowe roczne koszty utrzymania tunelu wyniosłyby ok. 5 mln zł, koszt budowy tunelu zwróciłby się najprawdopodobniej w ciągu maksymalnie 25 lat.

Tunel miałby zostać wybudowany w ciągu drogi krajowej nr 93. Jest to obecnie jedyna droga krajowa w Polsce, której fragment stanowi przeprawa promowa.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Drogi i autostrady

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Mikołaj Kobryński 13 lipca 2023

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Miasto

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Mikołaj Kobryński 07 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Drogi i autostrady

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Mikołaj Kobryński 13 lipca 2023

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Miasto

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Mikołaj Kobryński 07 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5