Postępuje budowa obwodnicy Opatowa w ciągu drogi krajowej nr 9 i drogi ekspresowej S74 oraz łącznika północnego do obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 74. Zaawansowanie obu inwestycji to około 80 procent.
Ok. 12-kilometrowa obwodnica w ciągu DK9 i S74 biec będzie po południowo-zachodniej stronie Opatowa. Na skrzyżowaniu obecnej DK74 z nowym przebiegiem DK9, a także na włączeniu przyszłej S74 do istniejącej DK9 budowane są bezkolizyjne ronda. W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe.
Pierwszy na skrzyżowaniu istniejącej DK9 z jej przyszłym przebiegiem i z budowanym tzw. łącznikiem północnym do DK74. Drugi węzeł powstanie w Marcinkowicach, na skrzyżowaniu planowanej drogi ekspresowej S74 z projektowaną DK9, zapewniając także skomunikowanie z drogą wojewódzką nr 757 do Staszowa.
Praca wre
- Warstwa podbudowy asfaltowej i przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni ułożone są na dwujezdniowej trasie głównej obwodnicy Opatowa w około 70 procentach. To oznacza, że odcinki S74 z podbudową przekroczyły długość 5 km, a z warstwą wiążącą 4 km. Na dwujezdniowej DK9 obie warstwy ułożone są na ponad 3 km. Pierwsza warstwa nawierzchni ułożona jest już na 9 obiektach mostowych, w tym na najdłuższej 300-metrowej estakadzie - informuje GDDKiA.
Gotowe są konstrukcje nośne wszystkich mostów i wiaduktów budowanych w ramach obwodnicy. Na potrzeby badań laboratoryjnych wykonane zostały pierwsze odcinki próbne ostatniej wierzchniej warstwy ścieralnej nawierzchni. Wykonawca przygotowuje się do kolejnego etapu robót. Zaawansowanie prac na obwodnicy Opatowa przekroczyło 75 procent.
Jeszcze bardziej, bo w ok. 85 procentach zaawansowana jest budowa łącznika północnego DK74 do obwodnicy Opatowa. Na całej 3-kilometrowej jednojezdniowej trasie ułożona została podbudowa i warstwa wiążąca nawierzchni. Warstwa asfaltu wykonana została także na 3 wiaduktach wybudowanych nad nowych przebiegiem DK74 w ramach tej inwestycji.
Duży zakres prac
W ramach inwestycji powstaje 20 obiektów inżynierskich, w tym 13 mostów, wiaduktów, estakad, a także kładka dla pieszych oraz 6 dużych przepustów ekologicznych. Inwestycja zakłada budowę, w większości po nowym śladzie, odcinka dwujezdniowej DK9 klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości 5,1 km i odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S74 o długości 6,5 km.
Uzupełnieniem obwodnicy Opatowa będzie trzykilometrowy jednojezdniowy łącznik w ciągu DK74 poprowadzony na północ od miasta. Dzięki budowie łącznika, kierowcy podróżujący na trasie Kielce - Lublin nie będą musieli wjeżdżać do miasta.
Inwestycja połączy węzeł na DK9, planowany w ramach obwodnicy Opatowa z DK74 w okolicy Adamowa. W ramach inwestycji powstaną obiekty inżynierskie zlokalizowane na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda. Koszt budowy obwodnicy i łącznika to ponad 461 mln zł. Z obu odcinków korzystać będzie można już w przyszłym roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.