Rynek Infrastruktury
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację inwestycji 237 mln 433 tys. zł. Dwie oferty przewyższyły tę kwotę i zostały złożone przez konsorcjum Salini Polska, Salini Societa Per Azioni – 326 mln 370 tys. zł oraz konsorcjum Strabag, Mostostal Kielce – 276 mln 105 tys. zł.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Mosty-Łódź, Vistal Gdynia, Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych 178 mln zł. Pozostałe firmy, które przedstawiły swoje oferty to Firesta-Fiser rekonstrukce (217 mln 961 tys. zł), Mota-Engil (217 mln 586 tys. zł), konsorcjum Bilfinger Berger, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (204 mln 564 tys. zł), FCC Constructión (196 mln 299 tys. zł), Mostostal Warszawa (187 mln 565 tys. zł).
Zaprojektowany most będzie konstrukcją typową o prostej budowie. Będzie to obiekt stalowy zespolony z żelbetową płytą pomostu. Na moście powstanie chodnik, dwie jezdnie o szerokości 3,5 m oraz ścieżka rowerowa.
W ramach zadania powstanę także most nad rzeką Breń Stary. Będzie to most belkowy stalowy zespolony z żelbetową płytą pomostu. Na nim także wybudowany zostanie chodnik, ścieżka rowerowa oraz dwie jezdnie o 3,5-metrowej szerokości.
Inwestycja obejmuje także budowę nowego odcinka DW-764 od skrzyżowania z DK-79 do skrzyżowania z DW-982. Powstanie nowa konstrukcja nawierzchni jezdni, nowa nawierzchnia, dodatkowe pasy, rondo na skrzyżowaniu z ulicą Zielińskiego w Połańcu, drogi serwisowe, chodniki i ścieżka rowerowa.
Rozpoczęcie realizacji inwestycji wyznaczono na 15 października tego roku, a zakończenie na 31 października 2014 roku.