Rynek Infrastruktury
Ruch samochodów lekkich po moście odbywa się w obie strony jednym wydzielonym pasem jezdni z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Ruch wahadłowy sterowany jest sygnalizacją świetlną. Wjazd na most jest odpowiednio oznakowany i zabezpieczony betonowymi barierami przed wjazdem samochodów o większych parametrach niż te dopuszczalne, podane na znakach drogowych (dopuszczalna masa rzeczywista 3,5 tony, dopuszczalna szerokość 2 m).
Obowiązuje bezwzględny zakaz wjazdu na most samochodów ciężarowych. To może spowodować dalsze uszkodzenia naruszonej po czerwcowych nawałnicach konstrukcji mostowej i ponowne zamknięcie zabezpieczonego na potrzeby ruchu lekkiego obiektu.
Nadal obowiązuje objazd dla pojazdów o masie rzeczywistej przekraczającej 3,5 tony. Dla jadących DK-74 od strony Kielc objazd ten poprowadzony został od Woli Jachowej DW-753 do Wólki Milanowskiej i dalej DW-756 do Łagowa i do DK-74. Objazd dla jadących DK-74 od Kielc pojazdów komunikacji zbiorowej ważących ponad 3,5 tony wyznaczony został od Woli Jachowej DW-753 do Bielin, a następnie drogami lokalnymi do Napękowa i do DK-74. Objazdy dla jadących DK-74 od strony Opatowa poprowadzone są analogicznymi trasami w przeciwnym kierunku.
Konstrukcja mostu w Woli Jachowej w ciągu drogi krajowej nr 74 została uszkodzona po nawałnicach deszczowych w nocy z 6 na 7 czerwca, a 7 czerwca 2013 obiekt został zamknięty. Jego stan nie pozwalał na udostępnienie mostu dla ruchu. Jeszcze w czerwcu rozpoczęły się badania obiektu, zlecono też dokumentacje niezbędną do wykonania w tym roku tymczasowego mostu objazdowego.
2 lipca po kolejnych już badaniach uszkodzonej konstrukcji mostowej, stwierdzono początek stabilizowania się warunków gruntowo-wodnych. Dopiero taka stabilizacja umożliwiła natychmiastowe zlecenie wykonanie ekspertyzy pod kątem ewentualnego dopuszczenia mostu dla ruchu lekkiego. Przygotowania do udostępnienia mostu dla samochodów do 3,5 tony prowadzone były od kilkunastu dni tygodnia.
Na moście wyremontowana została nawierzchnia celem zmniejszenia nierówności powstałych po uszkodzeniu konstrukcji. Dodatkowo zabezpieczono konstrukcję, m.in. poprzez montaż specjalnych elementów zabezpieczających pod obiektem. Po udostępnieniu mostu dla ruchu lekkiego, stan konstrukcji będzie monitorowany.