Niebawem rozpocznie się montaż elementów ustrojów nośnych na pierwszych wiaduktach, kontynuowane są także roboty ziemne – wiemy, co słuchać na budowie obwodnicy Opatowa.
Około 11-kilometrowa obwodnica w ciągu DK9 i S74 jest inwestycja realizowana od 2021 roku w systemie projektuj i buduj. Inwestycja zakłada budowę, w większości po nowym śladzie, odcinka dwujezdniowej drogi krajowej numer 9 klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości 5,1 km i odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S74 o długości 6,5 km. Obwodnica zostanie poprowadzona po południowo-zachodniej stronie Opatowa.
Roboty w terenie ruszyły w marcu tego roku. Do tej pory wykonawca wykonał w całości drogi technologiczne w śladzie przyszłych dróg dojazdowych, co umożliwia sprawne prowadzenie robót na budowanym odcinku. – Ciąg główny trasy został odhumusowany, czyli oczyszczony z wierzchniej warstwy gleby w ok. 90 procentach. Roboty ziemne, jak wykopy i nasypy wykonane zostały w ponad 40 proc. Zakończyła się zasadnicza wycinka drzew, prace rozbiórkowe i przebudowa sieci – wyliczają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kontynuowana jest budowa kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego i oświetlenia. Ruszyły roboty melioracyjne i prace przy zbiornikach retencyjnych. Wykonawca planuje w tym roku ułożenie odcinków próbnych podbudowy zasadniczej, czyli pierwszej warstwy bitumicznej pod kątem przeprowadzenia badań laboratoryjnych.
Kontynuowane są prace przy budowie 14 obiektów mostowych i 6 przepustów ekologicznych. – Trwają roboty ciesielskie, zbrojarskie i betoniarskie w obrębie podpór, czyli pionowych elementów konstrukcji estakad, mostów i wiaduktów. W ciągu najbliższego miesiąca planowany jest montaż pierwszych elementów ustrojów nośnych, czyli belek poziomych. Montowanie belek przewidziane jest w pierwszej kolejności na kładce dla pieszych nad DK9 oraz wiaduktach w Tomaszowie nad DK 9 i w Jurkowicach nad S74 – informuje GDDKiA.
Inwestycja pochłonie ponad 400 milionów złotych. Nowa droga przebiegać będzie przez gminy Opatów, Lipnik i Sadowie. Na skrzyżowaniu obecnej DK74 z nowym przebiegiem DK9, a także na włączeniu przyszłej S74 do istniejącej DK9 planowane są bezkolizyjne ronda. W ramach inwestycji powstaną m.in. cztery estakady i dwa mosty z funkcją przejść dla zwierząt, sześć wiaduktów czy kładka dla pieszych. W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.