Rynek Infrastruktury
Porozumienie w sprawie budowy mostu zostało podpisane przez samorząd województwa podkarpackiego i świętokrzyskiego w 2002 roku, jednak dopiero jesienią 2012 roku udało się ruszyć z pracami.
Wartość kontraktu to 178 mln zł, a jego wykonawcą jest konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Mostowych Most-Łódź, Vistal Gdynia i Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych.
Mimo długiej zimy wykonawca radzi sobie bardzo dobrze. – Aż trudno chwalić, żeby nie zapeszyć – mówi Robert Rzeźnikiewicz z firmy Mosty-Łódź. Dodaje, że mimo zimowych warunków udało się prowadzić prace przy podporach mostu.
Do tej pory wykonano wszystkie 14 podpór. Obecnie Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych musi wykonać nasypy, a trzeci konsorcjant już zajmuje się montażem konstrukcji nośnej, co odbywa się w Gdyni.
Aby konstrukcja mogła zostać przewieziona na plac budowy mostu, przęsła zostaną podzielone na części, a do ich transportu będą użyte specjalne samochody i wózki. Operacja nasuwania konstrukcji nośnej mostu na podpory powinna ruszyć za 4-6 tygodni.