Osiem ofert wpłynęło w przetargu na budowę tunelu drogowego w Sulejówku, który pojawi się w miejscu ruchliwego przejazdu kolejowo-drogowego. Tylko jedna oferta mieści się w kwocie 107,9 mln zł brutto zarezerwowanej przez PKP PLK.
Tunel będzie mieć ponad 90 metrów długości. Powstanie w miejsce dotychczasowego przejazdu kolejowego. Zbudowane zostaną też chodniki oraz windy. – W planie jest przebudowa torowiska, skrzyżowań i dróg wraz z dojazdami do posesji, a także stworzenie alejek pieszo-rowerowych. Konieczna będzie przebudowa sieci energetycznej, wodociągowej i gazowej. Ponadto wykonawca będzie miał za zadanie opracować koncepcję budowy by-passa, który w trakcie budowy tunelu umożliwi przejazd mieszkańcom i pasażerom – czytamy na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Sam tunel ma zostać wykonany w tzw. technologii ścian szczelinowych. Płyta stropowa powinna być „dostosowana do przenoszenia obciążeń pochodzących z ruchu kolejowego”. Zakres inwestycji obejmuje też przebudowę drogi wojewódzkiej nr 638 (al. Piłsudskiego) na odcinku od skrzyżowania z ul. Władysława Reymonta do skrzyżowania z ul. 11 Listopada w Sulejówku, a także „dowiązanie lokalnego układu dróg gminnych do tunelu”. Wszystko ma by gotowe najpóźniej w ciągu dwóch lat od podpisania umowy, a zatem jest szansa, że tunelem przejedziemy już jesienią 2023 roku.
Przetarg w tej sprawie ogłosiła latem spółka PKP PLK. Znamy oferty zainteresowanych firm. Wpłynęło ich 8, ale tylko jedna mieści się w kwocie 107,9 mln złotych brutto (87,7 mln zł netto) zarezerwowanej przez PKP PLK. Złożyło ją Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, które zaproponowało 84,2 mln zł. „Rozpiętość cenowa” jest bardzo duża, bo najdroższa oferta opiewa na 256,2 mln zł brutto. Tyle zażyczyło sobie konsorcjum firm NDI z Sopotu oraz ZUE z Krakowa. Pozostałe oferty (kwoty brutto, w zaokrągleniu): 113,8 mln zł – Warbud 126,8 mln zł – Nowak-Mosty 111,8 mln zł – Strabag 219,3 mln zł – Skanska 113,2 mln zł – Budimex 144,6 mln zł – Intop Warszawa.
Na oficjalne rozstrzygnięcie postępowania musimy jeszcze poczekać. Kosztami inwestycji podzielą się PKP PLK (pokryje 50,52 %), samorząd województwa mazowieckiego (42,02 %), a także miasto Sulejówek (7,46 %).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.