Żadna z ofert złożonych w przetargu na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla rozbudowy drogi krajowej nr 28 między obwodnicami Sanoka i Miejsca Piastowego nie mieści się w zaplanowanym przez GDDKiA budżecie.
GDDKiA otworzyła oferty na opracowania projektowe dla DK-28 Długi – Sanok. Nowa droga w przyszłości ma skrócić czas dojazdu w Bieszczady i zapewnić lepsze połączenie subregionu bieszczadzkiego z drogą ekspresową S19.
W przetargu wpłynęło sześć ofert. Żadna nie mieści się w budżecie inwestora ustalonym na poziomie 4,541 mln zł. Najtańsza jest oferta złożona przez Multiconsult Polska – 7,979 mln zł. Kolejne propozycje to: Sweco - 8,228 mln zł, konsorcjum Infra oraz Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu - 9,348 mln zł, Promost Consulting – 10, 589 mln zł, Databout - 10,902 mln zł. Najdroższe jest konsorcjum MP oraz MPRB - 11,525 mln zł.
Wyświetl większą mapę
Jeśli inwestor rozstrzygnie przetarg i wybierze projektanta, ten przygotuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla rozbudowy drogi nr 28. Inwestycja będzie polegała na budowie nowego odcinka tej trasy na długości ok. 6 km. Nowa droga ominie miejscowości Długie, Pisarowce i Nowosielce. Jednocześnie DK-28 ma być rozbudowana na odcinku liczącym 2 km w miejscowościach Czerteż i Zabłotce.
Prowadząca do przejść granicznych droga krajowa numer 28 na odcinku Długie - Sanok na większości przebiegu prowadzi przez obszar zabudowy. Przecinają ją liczne skrzyżowania, przejścia dla pieszych oraz zjazdy do nieruchomości. W miejscowości Pisarowce droga krajowa w jednym poziomie krzyżuje się z linią kolejową nr 108 Stróże – Krościenko, co w szczytach komunikacyjnych prowadzi do utrudnień w ruchu.
Planowana trasa w nowym przebiegu ma przejąć ruch tranzytowy z będącej w realizacji obwodnicy Miejsca Piastowego, budowanej drogi ekspresowej S19 oraz istniejącej obwodnicy Sanoka wyprowadzając go poza teren zabudowany. Docelowo cała trasa od Krosna do Sanoka zyska parametry drogi klasy GP.
.