Podlaski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych I Autostrad wybrał najkorzystniejszą ofertę na budowę odcinka drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn. Mowa o fragmencie węzeł Kolno (z węzłem) – węzeł Stawiski (bez węzła). Najlepsza okazała się propozycja konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe warta ponad 288 mln zł.
Przetarg
Najkorzystniejsza oferta była również najtańsza. Została ona przygotowana rzez konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Jej wartość to 288,32 mln. zł. O zaledwie 234 tys. zł wyższą cenę zaproponował Budimex, który gotów był zrealizować to zadanie za 288,55 mln zł. Zdecydowanie najwięcej za wykonanie zadania chciało konsorcjum PBDiM z Mińska Mazowieckiego i firmy Planeta z Warszawy. Ta propozycja opiewała na 467 mln. zł.
Był to pierwszy przetarg w nowej formule, gdzie cena stanowi 60%, a pozostałych 40 zdobywa się spełniając tzw. kryteria pozacenowe (jakościowe). Okazało się, że czas realizacji wszyscy oferenci zaproponowali najkrótszy (31 miesięcy bez okresów zimowych), wszyscy uczestnicy przedstawili też najkorzystniejsze właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni czy te dotyczące jej równości podłużnej.
W tym roku planowane jest też podpisanie umowy z wybranym wykonawcą – jej termin uzależniony jest od czasu trwania procedur odwoławczych, czasu na kontrolę uprzednią Prezesa Zamówień Publicznych, wreszcie przygotowania i uzgodnienia gwarancji należytego wykonania z wybranym wykonawcą.
Ważna inwestycja
Inwestycja przewiduje budowę odcinka S61 na północ od Łomży: od węzła Kolno do Stawisk o długości 16,4 km. W ramach tej inwestycji powstanie m.in. kluczowy węzeł w Kolnie, do którego zostanie podłączona planowana obwodnica Łomży, a także druga jezdnia istniejącej obwodnicy Stawisk.
Trasa od Kolna do Szczuczyna będzie dwujezdniową drogą budowaną prawie w całości po nowym śladzie. Jej nośność będzie wynosiła 115 kN/oś, a prędkość projektowa 110 km/h. W ramach inwestycji powstanie infrastruktura towarzysząca – obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Fragment Via Baltica
Droga ekspresowa S61 jest częścią trasy Via Baltica. Stanowi fragment międzynarodowej drogi E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi. Via Baltica wraz z Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.