Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 94 na terenie Olkusza oferta złożona przez Strabag została uznana za najbardziej korzystną. Jeśli nie wpłyną odwołania, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą o wartości blisko 218 mln zł.
W lipcu bieżącego roku GDDKiA ogłosiła przetarg na rozbudowę drogi krajowej nr 94 w Olkuszu. Celem inwestycji ma być zwiększenie bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego, co będzie możliwe dzięki częściowym odseparowaniu ruchu lokalnego i tranzytowego. We wrześniu otwarte zostały oferty. Co istotne, wszystkie zostały wycenione poniżej kosztorysu zamawiającego, który został określony na nieco ponad 311 mln zł. Najdroższą ofertę, wycenioną na blisko 310 mln zł, złożyło konsorcjum Mostostalu Warszawa oraz COLAS Polska, zaś najtańszą konsorcjum NDI, NDI Sopot, Masfalt i Drogomex, które oczekiwało tylko nieco ponad 217 mln zł.
Najtańsza oferta została jednak odrzucona. Jak tłumaczy GDDKiA, konsorcjum nie złożyło wystarczających wyjaśnień dotyczących swojej oferty. W tej sytuacji za najkorzystniejszą uznana została minimalnie droższa oferta, którą złożył Strabag, gotów zrealizować kontrakt za niecałe 218 mln zł. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że cena nie była jedynym kryterium oceny ofert – zamawiający brał również pod uwagę przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe i ekrany akustyczne. Jeśli w najbliższych dniach nie wpłyną odwołania, po przedstawieniu gwarancji należytego wykonania robót przez Strabag możliwe będzie podpisanie umowy.
W ramach projektu prace obejmą blisko 4,5 kilometra trasy – od ulicy Staromiejskiej na wysokości Grodziska w okolice skrzyżowania ulic Cegielnianej i Szkolnej. Kompleksowa przebudowa obejmie aż sześć skrzyżowań, a także dwa przejścia podziemne. W centrum miasta, u zbiegu ulic Centralnej, Kościuszki i Rabsztyńskiej powstanie dwupoziomowy węzeł, na którym droga krajowa zostanie poprowadzona pod poziomem gruntu, a na nim będzie realizowany ruch lokalny, dla którego powstaną również dodatkowe jezdnie. Konstrukcja nawierzchni umożliwi przenoszenie obciążeń na oś na poziomie 11,5 tony. Powstaną również chodniki, drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe, a także ekrany akustyczne, zaś nowe oświetlenie poprawi widoczność pieszych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.