Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po raz kolejny wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Nisko Południe – Podgórze.
Ponowny wybór
Pierwszego wyboru wykonawcy tego zadania podkarpacki oddział GDDKiA dokonał na początku kwietnia br. Wtedy za najlepszą ofertę uznana została ta, złożona przez konsorcjum firm Strabag i Strbag Infrastruktura Połdunie o wartości 295,498 mln zł.
Później, w maju br., zamawiający musiał unieważnić tę czynność oraz unieważnić odrzucenie propozycji jednego z konsorcjów startujących w postępowaniu.
Teraz Generalna Dyrekcja podjęła ponowną decyzję w tym przetargu. Jest ona taka sama jak poprzednia i zgodnie z nią zadanie zostanie powierzone konsorcjum firm Strabag. Zgodnie z ofertą przedsięwzięcie ma zostać zrealizowane w ciągu 34 miesięcy i zostać objęte 10-letnią gwarancją.
Wybrana oferta nie była najtańszą spośród złożonych w tym przetargu. Niższą cenę zaproponowało konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Construccion. Ta propozycja była warta niespełna 272,5 mln zł, przy budżecie zamawiającego w kwocie nieco ponad 386 mln zł.
Część większego przetargu
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Odcinek S19 Nisko Południe – Podgórze, jest częścią dużego przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Nisko Południe – Sokołów Małopolski Północ. Cały 30-kilometrowy odcinek został podzielony na trzy zadania realizacyjne: zadanie A – Nisko Południe – Podgórze (dł. ok. 11,5 km), zadanie B – Podgórze – Kamień (dł. ok. 10,5 km) i zadanie C – Kamień – Sokołów Małopolski Północ (dł. ok. 7,9 km).